جمعه 28 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون بین‌الملل قوه قضائیه گفت: ارائه گزارش‌های حقوق بشری از سوی آمریکا، اقدامی ریاکارانه و انحرافی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره وضعیت مذاکرات وین و صحت برخی گزارش‌ها درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی به دلیل تحریم‌های واشنگتن، پاسخ داد.

ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت امروز جمعه 26 فروردین ماه پایان می‌یابد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جامعه به این نتیجه رسیده است که احزاب آنگونه که باید در زندگی آنها تاثیری ندارند، بنابراین شور و شوقی به فعالیت حزبی ندارند.

کمک یک میلیارد تومانی رهبر انقلاب به سی و پنجمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور، آخرین وضعیت پرونده بازی ایران - لبنان در مشهد و موضوع خشونت علیه بازیگران زن مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بودند.

فارغ از حواشی‌ای که پس از انتشار بیانیه «زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» پیش آمد، تجربه آزار و خشونت برای زنان در محیط‌های اجتماعی نظیر محیط کار و حتی محیط تحصیلی، گویای این واقعیت است که آزارها محدود به یک صنف و یک رشته خاص نیست. در این میان اما انگشت اتهامی که هر بار با روایت آزار به سمت زنان قربانی خشونت دراز می‌شود، اثبات می‌کند که چرا زنان به جای...

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: اساسا منشاء معضل ریزگردها خشکسالی است که در کشور عراق به دنبال احداث سد در ترکیه رقم خورده و لازم است که با تقویت دیپلماسی برای حل این مشکل گام جدی برداشت.

یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: رفتارهای غرب و نهادهای بین المللی نسبت به مسائل منطقه و جهان دوگانه بوده، علیرغم اینکه ملت فلسطین سال هاست تحت ظلم قرار دارند اما آن ها به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی هستند.

مراسم دیدار و ضیافت افطار رییس‌جمهور با اهالی هنر از جمله موسیقی، سینما و تئاتر برگزار شد.

با برگزاری مراسم رسمی تودیع و معارفه در 8 شهرستان 21 معاون فرماندار و بخشدار تغییر کردند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان، گفت: هنرمندان با انبوه مشکلات مغفول مانده‌ای مواجه هستند که برای غلبه بر آنها لازم است کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان عرصه هنر تشکیل شود.

سفارت ژاپن در تهران اعلام کرد: 350 هزار دُز واکسن آسترازنکا اهدایی توسط ژاپن وارد ایران شده و امروز جمعه 26 فروردین ماه نیز محموله دیگری وارد ایران خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: غیر از شخص رهبر انقلاب فردی را پیدا نکردم که به فکر 20 سال یا 40 سال آینده جمهوری اسلامی باشد و دیگرانی که خیلی به فکر آینده نظام هستند نهایتا به هشت سال بعدی یا امشب خود فکر می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور از مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران (دیسپاچینگ) بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه کنترل و مدیریت شبکه برق کشور قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی گنبدکاووس از پلمب یک کبابی متخلف در گنبدکاووس به دلیل کشف گوشت فاسد خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های نیروی دریایی توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی در بین کارکنان به ویژه در بین خانواده‌ها و فرزندان پرسنل است و در این زمینه طرح‌های مختلفی تعریف کردیم.