دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی 5 مشکل اساسی را برای حوزه انتخابیه اش برشمرد و گفت: این موارد را در دیدارهای نوروزی که با رئیس جمهور و معاون اول ایشان داشتیم منعکس کردیم و بر این اساس، قرار شد امسال محورهای اصلی مجمع نمایندگان استان خوزستان این موارد باشد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال رژه روز ارتش به صورت خودرویی در مرکز استان آذربایجان برگزار می شود.

روز گذشته حدود 15 نفر قصد حضور در مقابل سفارت ایران در افغانستان برای برگزاری تظاهرات ساختگی را داشتند که توسط نیروهای طالبان بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تخلف دو نفر از کارشناسان رسمی در این استان از بازداشت آنها خبر داد.

رایزن اسبق فرهنگی ایران در سنگال گفت: قاره آفریقا با وجودی که به مدت دو قرن تحت استعمار مستقیم بود، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان قاره آفریقا از نظر اقتصادی به یکی از قطب‌های برتر اقتصادی در قرن 21 تبدیل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه با هیأت 110 نفره قضات به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان از بازداشتگاه اوین بازدید کرد.

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دولت جدید پاکستان مسیر ساده‌ای در پیش ندارد، گفت: اولین چالشی که برای شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان وجود دارد، تشکیل یک دولت قابل پذیرش و ثبات‌آفرین است.

تأمین امنیت غذایی مردم همواره یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل کشورها و از وظایف اساسی هر دولتی است.

با اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه تمدید شد.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از ابتدای سال 2021 میلادی حدود 736 هزار و 800 نفر در افغانستان بی‌جا و مکان شده‌اند که 60 درصدشان کودک و 20 درصدشان زنان هستند. مطابق با این گزارش در سال 2021 ایران شاهد ورود 500 هزار نفر پناهجوی افغانستانی بوده است و حدود پنج میلیون و 700 هزار نفر از مهاجران افغانستانی در کشورهای همسایه افغانستان در وضعیت دریافت کمک از کمیساریا...

سفیر ایران در مسکو با حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی موصلی، نماینده جدید آیت‌الله العظمی سیستانی در روسیه دیدار کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازار دارو شاهد رها شدگی هستیم، گفت: با کارنامه مثبتی که وزارت بهداشت دارد از وزیر بهداشت و عوامل درخواست داریم قصه دارو را رصد و نظارت کنند تا با این مشکل پیش آمده در بخش دارو زحمات آنان در حوزه های مختلف به هدر نرود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: سد تاج‌امیر ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

با آغاز حمله روسیه به اوکراین به عنوان کشوری با توان هسته‌ای بالا یکی از سؤالات مهم در میان افکار عمومی جهان و منطقه شرق اروپا، وضعیت صنعت هسته‌ای این کشور و نگرانی در مورد بروز هر نوع حادثه در این تاسیسات است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مضوبه مجلس در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان گفت: ریل‌گذاری قانونی مجلس شورای اسلامی موجب تقویت و رشد تولیدات دانش بنیان و نوآورانه در کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که باید هر چه سریعتر دستگاه دیپلماسی به موضوع احداث سد روی دجله و فرات ورود پیدا کند که مشکلات جدی برای کشورمان به وجود آورده است.