دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید "حمله وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی" ظهور انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه را کابوس صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها دانست.

در پی فوت زندانی مهدی صالحی و "فضاسازی رسانه های معاند" اطلاعیه ای ازسوی روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به شرح زیر صادر شد.

امیر دریادار ایرانی یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش را حضور مستمر و پررنگ در آب‌های بین‌المللی و دوردست عنوان کرد و گفت: این هدف گذاری برحسب فرمایشات فرمانده معظم کل قوا انجام و برای امسال سه برنامه دریانوردی طولانی مدت برنامه‌ریزی شده که بزودی برگزار خواهد شد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مسئولان تلاش کنند مشکلات مردم را کاهش دهند، گفت: تشکیل فرمانده واحد و مدیر مشخص در عرصه شعار سال بسیار مهم است و باید به این مساله توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مزاری، با تأکید بر این‌که یکی از عوامل اقتدار حاکمیت و مردم افغانستان و همچنین نهضت ملی ضد آمریکایی، نزدیک بودن افغانستان با جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد که طبیعی است هدف مستقیم و مشخص دشمن این است که ایران را از کنار افغانستان جدا کند، تا مبادا باعث اقتدار بیش از پیش افغانستان، مردم و حکومت آن شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه "تعرض بی‌شرمانه" صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم و نسبت به "تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی" هشدار داد.

سفیر کشورمان در عراق که روزهای پایانی ماموریت دیپلماتیک خود در این کشور را سپری می کند در یک گفت وگوی تفصلی به آخرین تحولات عراق و روابط دوجانبه آن با ایران پرداخت.

امام جمعه گرگان ضمن قدردانی از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در معرفی ابربدهکاران بانکی، گفت: بدهکاران بانکی خائن هستند و صرفاً معرفی آنها کافی نیست بلکه این افراد و همدستان آنها باید مجازات شوند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال، تولید، دانش بنیان، و اشتغال آفرین گفت: مدیران کشورند که نظام اقتصادی کشور را هدایت می‌کنند. اگر نگاهشان متحول نشود، اقتصاد ایران دانش بنیان نمی‌شود.

سخنگوی دولت گفت: متخلفی که کرامت دانش‌آموزان را حفظ نکرده بود به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد، مدیر و معاون مدرسه نیز استعفا دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در نیروهای مسلح مخصوصا در ارتش، اعتقاد ما براین است ولایت فقیه، صراط مستقیم ما و بالاترین نعمت است که خدا ما را از آن بهره مند کرده است.

عضو اندیشکده سیاست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: بزرگ‌ترین تضمین اجرای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ابلاغیه آن از سوی مقام معظم رهبری و بازوی نظارتی قدرتمندی است که از سوی مقام معظم رهبری به روشنی و با شفافیت تعیین میشود.

در پنجاهمین روز جنگ اوکراین، گزارش‌ها از غرق شدن ناو جنگی «مسکُوا»، یکی از ناوهای اصلی روسیه حکایت دارد / خبر آتش‌سوزی این ناو جنگی دیروز منتشر شد و برخی منابع می‌گویند اوکراین این ناو را هدف موشک قرار داده بود. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از احتمال سفر خود به پایتخت اوکراین در قالب هیأتی از مقامات ارشد آمریکا خبر داده است.

مشاور رئیس دولت امارات تاکید کرد که کشورش به دنبال حل اختلافات با ایران است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای خدمات‌دهی بیشتر به جامعه هدف بهزیستی تلاش شود.

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در اظهاراتی با تکرار مواضع کارشکنانه این رژیم در زمینه توافق هسته‌ای، بیان کرد که این رژیم خواهان توافقی «طولانی‌تر و قوی‌تر» با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای ایران است.