یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی اساس مربوط به ایران در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا را مردود دانست و تاکید کرد: انتشار گزارش های تکراری و بی پایه هیچگونه مشروعیتی برای اینگونه گزارش ها ایجاد نمی‌کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز پنجشنبه، با خانم «نالدی پاندور»، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

با توجه به حساسیتی که در ماهیت فعالیتهای هسته ای نهفته است، اتخاذ راهبردهای جدید در ابعاد ساختاری، نرم افزاری و سخت افزاری برای تآمین کامل امنیت تاسیسات اتمی در دستور کار مسئولان سازمان انرژی اتمی کشورمان قرار گرفته است.

نشست واکاوی «ایران هراسی در افغانستان و افغانستان هراسی در ایران» با حضور کارشناسان هر دو کشور از سوی خبرگزاری آوا در تهران برگزار شد.

سخنگوی دولت از محکومیت یک و نیم میلیون دلاری شرکت گازی فرانسوی به نفع ایران خبر داد.

رئیس جمهور بر ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه ساخت مسکن تاکید کرد و گفت دولت مصمم به تحقق برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال برای تامین نیاز کشور است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با نایب وزیر امور خارجه سوریه در روز پنچ شنبه دیدار و رایزنی کرد.

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش روز پنجشنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام اعلام کرد: این یک گزارش به روز رسانی فنی مدیرکل آژانس در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه 2231 شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای...

تمرین رژه هوایی خلبانان نیروی هوایی به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزار شد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی از دیدار خود با اعضای نمایندگی دائم ایران در وین بر سر احیای برجام خبر داد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز (پنجشنبه، 25فروردین‌ماه) به اصفهان سفر کرد. حضور در جلسه شورای آموزش پرورش استان، افتتاح اولین مدرسه تخصصی اُتیسم در اصفهان، دیدار با خیران و... از جمله برنامه‌های یک‌روزه سفر وزیر آموزش و پرورش به اصفهان بود.

با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین الات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنزآغازشد. فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش تمرین رژه هوایی خلبانان نیروی هوایی به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزار شد.

همزمان با دوازدهمین روز از ماه رمضان، جمعی از خیرین به همراه جمیاری، معاون مدیرکل زندان های استان تهران، میرزایی مطلق، معاون قضایی ریاست کل دادگستری کل استان، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) از زندان تهران بزرگ بازدید کردند.

نخستین جلسه شورای عالی حج و زیارت پس از 8 سال به ریاست رئیس جمهور برگزار و در آن بر ضرورت تسهیل و ارزان‌سازی سفر به اماکن زیارتی خارج و داخل کشور تاکید شد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر که دارای 8 شعبه بازپرسی و 13 شعبه دادیاری است بازدید کرد.