پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

بیماری همه‌گیر کووید - 19 منجر به اعمال محدودیت‌های سفر شده و تاثیر زیادی بر گردشگری ایجاد کرده است، با این‌حال با شروع برنامه واکسیناسیون، بسیاری از کشورها امیدوارند در آینده‌ای نزدیک سفرها را دوباره آغاز کنند.

باستان شناسان موفق به کشف سر مجسمه مرمرین آگوستیس نخستین امپراتور روم در منطقه مولیزه ایتالیا شدند.

تلویزیون ماه مصادف با شهادت امام علی (ع) 17 فیلم سینمایی در روز سه شنبه (14 اردیبهشت) روی آنتن می‌برد.

یک استاد دانشگاه گفت: اگرچه درختان برخی از بخش‌های باغستان از بین رفته‌اند اما کارشناسان کشاورزی اعلام کرده‌اند که خاک باغستان قزوین بسیار ارزشمند و زاینده است و نظیر آن در شهر و حریم آن یافت نمی‌شود، گسترش آرامستان «نوبلی» که در همسایگی باغستان قرار دارد، هیچ توجیهی ندارد و موجب تخریب باغستان می‌شود.

مائده طهماسبی که این روزها به اجرای نمایش در فضای مجازی می‌اندیشد، معتقد است در شرایط فعلی، برای ادامه حیات تئاتر چاره‌ای نداریم جز روی آوردن به فضاهای تازه.

میشل کعدی که پس از فوت دکتر ویکتور الکک تنها مسیحی‌ای محسوب می‌شود که بنا به پیشنهادی عضو افتخاری خادمان فرهنگ رضوی جایگزین وی شد، سخت به امام هشتم اعتقاد دارد و خواسته‌هایش را توسط او بر آورده شده و امام را بسیار سخاوتمند می‌داند. وی از برگردان‌های عربی به فرانسوی پیرامون امام رضا (ع) در دانشگاه‌های فرانسه، نمونه‌هایی را ارائه و ازجمله به کتاب طب الرضا اشاره می‌کند.

در تصمیمی قابل توجه، فیلسوف آلمانی از پذیرش جایزه کتاب الشیخ زاید که توسط امارات ارائه می‌شود، منصرف شد. این بازنگری بعد از آن صورت گرفت که مجله اشپیگل آلمان از اقدام این فیلسوف مشهور در پذیرش این جایزه انتقاد کرد.

معاون تعاون و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی صمیمانه با اعضای هیئت مدیره «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» دیدار و گفت‌وگو کرد.

درب‌های گشوده شده به رحمت خدا بر اثر گناهان و تمردها و سرکشی‌های ما بسته شده و تقاضای باز گشایی مجدد آن را داریم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در خصوص هتل صخره‌ای خرم‌آباد ارائه داد.

بعثی‌ها بالای سرمان نفس‌نفس می‌زدند؛ خسته از کارزار، سرم روی سینه یکی از اسرا بود و نای حرکت نداشتم. چرخیدم به پهلو. چشمم افتاد به پرتقال‌هایی که حالا زیر دست و پا، له شده بود.

کرونا مثل هر صنعت دیگری، صنایع‌دستی را هم بی‌نصیب نگذاشته و با کاهش شدید فروش و تعطیلی نمایشگاه‌ها، بازار این حوزه بیش از پیش کساد شده و بسیاری از فعالان این حوزه را درگیر مشکلات معیشتی کرده است؛ این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از این شرایط، همچنان بسیاری از فعالان این حوزه از وضعیت موجود ناراضی هستند و عنوان می‌کنند که آنگونه که شایسته است از سوی متولیان امر مورد حمایت قرار...

تهیه کننده فصل جدید سریال «روزگار جوانی» می‌گوید که بهتر بود در دوران کرونا شروع به کار نمی‌کردند؛ چرا که مدام مجبورند بعد از چند روز کار، پروژه را تعطیل کنند.

علیرضا طبایی درباره جلو زدن ربات‌ها از شاعران و نویسندگان می‌گوید که اگر ربات‌ها بتوانند مثل انسان حس و عاطفه داشته باشند، ممکن است بتوانند کارهایی را انجام دهند و آثاری را عرضه کنند اما این تقریبا محال است.

احمد کبیری هندی، باستان‌شناس پیشکسوت در سن 76 سالگی درگذشت.