شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

محمد رحمانیان نمایش"اولد سانگر: عشق روزهای کرونا"را از 14 اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می برد.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: جشن های دهه مهدویت در مسجد مقدس جمکران از از روز سوم شعبان لغایت شام نیمه شعبان برگزار شد که در این مدت بیش از پانصدهزار پرس غذای گرم درآشپزخانه مسجد، چایخانه ها ومواکب داخل مسجد مقدس مقدس جمکران طبخ و توزیع شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه برای یک انسان موحد در همه مخلوقات حقیقت واحده ای وجود دارد، گفت: در جمله اول «اللهم انی اسئلک من نورک بانوره» تکثر و تعدد می بینند و توجه میکند که باید خودش را به منبع وصل کند اما بعد تصحیح میکند که حقیقت واحده در همه جا ظهور و بروز پیدا کرده است «و کل نورک نیر» و موجب مراتب در آن نشده است.

بامداد روز 25 فروردین‌ماه 1366 و هنگامی که هنوز سپیدی برف و سوز و سرمای زمستان سال پیش بر هوای آن منطقه‌ی کوهستانی مستولی بود، نیروهای تحت امر قرارگاه «رمضان» و گروه انبوهی از معارضان کُرد عراقی با رمز «یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی» حمله را آغاز کردند.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور گفت: پس از دفاع مقدس نیز ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه‌ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری (25 فروردین) پیامی صادر کرد.

پیکر مادر شهیدان «محمود و محمد مهری» تا خانه ابدی خود بدرقه شد.

تئاتر «بی چرا زندگان» به کارگردانی الهام شعبانی در تئاتر شهر سالن قشقایی روی صحنه می رود.

بخش‌هایی از فیلم جدید «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» از دنیای جادوگری هری‌پاتر برای اکران در سینماهای چین سانسور شد.

مهران رجبی از پیوستنش به سریال کمدی و در حال پخش «خوشنام» خبر داد.

همسر مرحوم محسن قاضی مرادی با انتشار پستی سالگرد فوت همسرش را گرامی داشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا با نمایش مستند «نیمه بازی» درباره زندگی و حرفه «جنیفر لوپز» خواننده و بازیگر آمریکایی افتتاح می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری پیامی صادر کرد.

دبیر کارگروه مد و لباس، با بیان اینکه رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال به صورت کاور برای زنان و تیشرت برای مردان برگزار خواهد شد، گفت: دبیرخانه طراحی لباس و کاور هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی به طراحان گیلانی جهت انتشار فراخوان سراسری سپرده شده است.

پس از بحث‌های اخیر درباره برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب بار دیگر مصلی به عنوان میزبان نمایشگاه معرفی شد.

مدیر اجرایی پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: مهم‌تر و بالاتر از هنر استادفرشچیان، خلقیات استثنایی‌شان است که من را مجذوب این شخصیت برجسته تاریخ معاصر هنر کشورمان کرده است.