جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مدیر انجمن خوشنویسان قم در رابطه با شرایط فعلی استاد آهنگران گفت: درمان اوزون تراپی را شروع کردیم و مشکل قطع پا رفع شده و حال استاد نیز رو به بهبود است و در چند روز آینده مرخص می‌شوند.

استاد تفسیر قرآن کریم با تاکید بر اینکه همراهی نکردن با رهبر موجب تضعیف جامعه و شکست اقتدار امت اسلامی می‌شود، گفت: امروز تمام دشمنان ایران اسلامی به شکست و ضعف خود برابر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی معترف هستند و تا زمانی که خداوند به ما توفیق همراهی با رهبر را عنایت کند در مقابل دشمن شکست نخواهیم خورد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه مخاطب اول کلام رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین ما طلبه‌ها هستیم، گفت: ما که دنبال تحصیل دین و مدعی فهم دین هستیم و هر روز فقه و اصول و تفسیر می‌خوانیم، ما باید تبیین کنیم «وما علیک الا البلاغ»، بلاغ همان تبیین است.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: برای نخستین بار یادواره 134 شهید گرانقدر ارتش و نکوداشت امیرسرتیپ خلبان علی‌محمد نادری از افتخارات نهاوندی نیروی هوایی ارتش در نهاوند برگزار می‌شود.

نشست تخصصی آشنایی با آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در کشور های عربی امشب برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تکالیف قانونی ادارات و نهادها برای پیشگیری و مقابله با ناهنجاری های فرهنگی، گفت: هیچ خلا قانونی برای این امر وجود ندارد.

با اعلام رسمی فیلم‌های بخش رقابتی کن 2022، سینمای ایران برای دومین سال پیاپی نماینده‌ای در بخش مسابقه اصلی جشنواره معتبر فیلم کن خواهد داشت.

مینی سریال "قصه ابراهیم" ویژه شب های قدر ماه مبارک رمضان، به کارگردانی احمد معظمی از فردا جمعه، 26 فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج می رود.

هر سال همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، محافل جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه سمنان برگزار می‌شود که البته این مراسم در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا کمرنگ و محدود شده بود اما امسال با توجه به کاهش نسبی آمارهای کرونا و اجرای واکسیناسیون سراسری، این مراسم از ابتدای ماه رمضان آغاز شده و هر روز یک جزء از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

ثبت‌نام ناشران خارجی برای حضور در «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» تا بیست‌وهشتم فروردین‌ماه 1401 تمدید شد.

فهرست فیلم‌های حاضر در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در بخش‌های مختلف شامل مسابقه اصلی و نوعی نگاه اعلام شد.

بعضی صفت‌ها بسیار کلیدی است زیرا درب‌های زیادی را باز می‌کند و از هر دربی مجددا درب دیگری را باز خواهد کرد و به مثابه یک شاه کلیدی است که انسان را از بسیاری رذائل نجات می‌دهد و انصاف یکی از این صفات است.

یکی دیگر از خادمان برقراری امنیت در کشور به شهادت رسید.

جدیدین ساخته سعید روستایی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

نمایشگاه پنج گنج از 21 اسفند سال 1400 در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شده است. بخش عمده آثار نمایشگاه پنج گنج از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و بخشی دیگر از مجموعه‌های خصوصی است. این نمایشگاه سعی دارد با تکیه بر هنر مدرن و معاصر ایران، خوانشی از پنج کتاب ارزشمند حکیم نامدار ایرانی داشته باشد.

محفل شعر گوهرشاد با ویژه موضوع انقلاب اسلامی با حضور جمعی از بانوان شاعر شهر قم و شهربانو طوسی شاعر شناخته شده به عنوان مجری کارشناس در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.