سه‌شنبه 3 مهر 1403

اینجا چماق‌ها صحبت می‌کنند / دربی خشن‌ها: مربی را خونین و مالین کردند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اینجا چماق‌ها صحبت می‌کنند / دربی خشن‌ها: مربی را خونین و مالین کردند!

دربی زاگرب به عجیب‌ترین دربی سال تبدیل شد. دربی‌ای که با حمله هواداران به رختکن و ضرب و شتم شدید سرمربی تیم بازنده منجر شد.

به گزارش "ورزش سه"، دربی پارتیزان و ستاره سرخ بلگراد یکی از پرتنش‌ترین شهرآوردهای دنیا است. دربی پایتخت صربستان که در این کشور از آن به عنوان "دربی جاودانه" یاد می‌شود هیچوقت علاقه‌مندان به تنش را دست خالی به خانه نمی‌فرستد. دربی دیروز که نسخه شماره 174 شهرآورد بلگراد بود هم از این قاعده مستثنی نبود.

ستاره سرخ به عنوان مهمان به ورزشگاه خانگی پارتیزان رفت و 4-0 پیروز شد. به این ترتیب سنگین‌ترین شکست تاریخ پارتیزان در دربی جاودانه رقم خورد. خودتان را جای هواداران پارتیزان بگذارید: شکست سنگین در دربی خانگی واقعا تلخ و ناراحت‌کننده است. پارتیزان‌ها روی سکوها به دنبال مقصر می‌گشتند. آنها تصمیم خود را پیش از سوت پایان بازی گرفته بودند: مقصر، الکساندر استانویویچ است، سرمربی پارتیزان.

از دقایق پایانی شعارهای "حیا کن، رها کن" روی سکوها شروع شد و وقتی بازی به پایان رسید انواع و اقسام فحش‌های رکیک از طرف کل استادیوم به گوش می‌رسید. فحاشی‌ای که این مربی را هدف گرفته بود. هواداران او را با شعارهایی مثل "میمون بوگندو" و "مربی پولکی که از حریف پول گرفته تا ببازد" می‌نواختند.

عجیب اینکه استانویویچ در دو فصل اول حضور روی نیمکت پارتیزان محبوب دلهای هواداران بود. ولی به نظر می‌رسد او روی این محبوبیت دست به قمار زد. استانویویچ و تیمش فصل گذشته در رسیدن به رقابتهای اروپایی ناکام ماندند ولی این نقطه پایان رابطه خوب او با هواداران نبود: پارتیزان‌ها اصلا تحمل سنگین‌ترین باخت در تاریخ دربی پایتخت را نداشتند.

درحالیکه پخش زنده تلویزیونی بازی تمام شده بود کسی خبر نداشت که در راهروهای ورزشگاه چه می‌گذرد. چند دقیقه بعد دنیا متوجه اتفاق‌های عجیب و غریب در ورزشگاه خانگی پارتیزان شد.

استانویویچ با صورت برافروخته و درحلیکه بینی‌اش شکسته و کجا شده بود و جای زخم روی پیشانی‌اش مشخص بود وارد سالن نشست مطبوعاتی شد.

همه فکر می‌کردند شاید در تونل بین بازیکنان دو تیم درگیری‌ای رخ داده یا شاید تنش در رختکن آنقدر بالا بوده که استانویویچ با بازیکنان خودش درگیر شده است ولی ماجرا عجیب‌تر از این حرفها بود.

سرمربی پارتیزان مقابل خبرنگاران حیرت‌زده اعتراف کرد که هواداران تیم خودی با چوب و چماق به رختکن حمله کرده و فقط او را زیر مشت و لگد گرفته‌اند.

صحبت‌های استانویویچ در شروع نشست خبری برای همیشه در تاریخ فوتبال ماندگار خواهد شد:" چه می‌شود گفت. همه ما شرمساریم و من از همه بیشتر. از هواداران پارتیزان عذرخواهی می‌کنم. خون ما در زمین ریخته شد ولی بی‌فایده".

وقتی خبرنگاران پرسیدند که با وجود کتک خوردن از هواداران خودی چطور از آنها عذرخواهی می‌کند، استانویویچ پاسخ داد:" مسئولیت اتفاقی که افتاد به عهده من است. شرمسارم به خصوص به خاطر اینکه در خانه بازی کردیم. اتفاقی که در رختکن افتاد را نباید رسانه‌ای می‌کردیم چون درون تیم است ولی من مجبور بودم به اینجا بیایم و با شما خبرنگاران صحبت کنم. مجبور بودم به شما احترام بگذارم".

استانویویچ بالاخره از کوره در رفت و درحالیکه صدایش ترکیبی از بغض و خشم بود گفت:" می‌گویند استانویویچ باید برود. باشد اشکال ندارد. من وقتی 98 امتیاز از فصل گرفتیم کیفم را برداشت و رفتم. ولی دلم از یکی از شعارها خون است. حتی از ضربه‌هایی که خوردم اینقدر دلم درد نیامد. می‌گویند تا خودت را فروختی و پول گرفتی. کی؟ من؟ واقعا شرم‌آور است".

اینجا چماق‌ها صحبت می‌کنند / دربی خشن‌ها: مربی را خونین و مالین کردند! 2
اینجا چماق‌ها صحبت می‌کنند / دربی خشن‌ها: مربی را خونین و مالین کردند! 3
اینجا چماق‌ها صحبت می‌کنند / دربی خشن‌ها: مربی را خونین و مالین کردند! 4