سه‌شنبه 3 مهر 1403

این خودرو کابوس قاچاقچیان است!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
این خودرو کابوس قاچاقچیان است!

خودروها هرروز پیشرفته‌تر و مدرن‌تر از قبل می‌شوند و از نظر تشخیص و تحلیل محیط اطراف خود، به تکنولوژی‌های مهم و خاصی دست می‌یابند؛ تا جایی که برای بسیاری از متخلفین هم دردسرهای بسیاری را به وجود می‌آورند!

امیرمسعود عابدین_ خودروهای مدرن و جدید، مملو از دوربین‌ها، میکروفون‌ها و سایر حسگرهای پیشرفته هستند که آن‌ها را هوشمندتر از همیشه می‌کند. آن‌ها می‌توانند تصادفات قریب‌الوقوع را تشخیص داده و از آن‌ها جلوگیری کنند، تشخیص دهند که آیا شما برای رانندگی بیش از حد خسته هستید یا خیر، نقاط کور شما را زیر نظر داشته باشند و حتی روزی می‌توانند به شما کمک کنند که جلوی قاچاقچیان مواد مخدر را نیز بگیرید!

ثبت اختراع جدید فورد که در مارس 2023 ثبت و در 19 سپتامبر منتشر شد، یک سیستم شناسایی محموله ناشناخته و جمع‌آوری شواهد را توصیف می‌کند که برای جلوگیری از حمل مواد مخدر طراحی شده است. در واقع این امر ممکن است خواسته و یا ناخواسته اتفاق بیفتد و دردسرهای بسیاری را برای افراد به وجود بیاورد؛ افرادی وجود داشته‌اند که دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند اما بی‌گناه شناخته شده‌اند. بنابراین، این طرح هم به افرادی کمک می‌کند که ناخواسته در حال حمل مواد مخدر هستند، هم برای افرادی سودمند است که به دنبال قاچاقچیان مواد مخدر هستند. اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟

سیستم فورد از راه‌های مختلف مانند سنسورها و دوربین‌های مختلف، بررسی وزن خودرو، گوش دادن به فعالیت‌های مشکوک و اسکن فرکانس‌های رادیویی ناآشنا، از حمل مواد مخدر جلوگیری کند. اگر سیستم نوعی فعالیت غیرمعمول را تشخیص دهد، مانند کسی که برای مدت طولانی خیلی نزدیک به خودرو می‌ایستد، می‌تواند دوربین‌ها را فعال، محیط اطراف را ضبط و فیلم را به‌عنوان مدرک ذخیره کند. البته این سیستم صرفاً یک حق ثبت اختراع است و فورد فعلاً از مالکیت معنوی آن محافظت می‌کند تا قصد اجرای آن را داشته باشد.

227322

کد خبر 1962039
این خودرو کابوس قاچاقچیان است! 2