شنبه 7 مهر 1403

باجوه و غنی: اجازه نمی‌دهیم از خاک دو کشور علیه دیگری استفاده شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باجوه و غنی: اجازه نمی‌دهیم از خاک دو کشور علیه دیگری استفاده شود

کابل - ایرنا - محمداشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و ژنرال قمرجاوید باجوه فرمانده ارتش پاکستان، طی دیدار و گفت و گوهای صورت گرفته اعلام کردند اجازه نخواهند داد از خاک کشورشان علیه یکدیگر استفاده شود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز سه شنبه در اطلاعیه‌ای افزود که طی این دیدار دو طرف در باره روند صلح با طالبان بحث و گفت‌وگو کردند.

براساس اطلاعیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، ژنرال باجوه با ابراز خرسندی از سفر به کابل گفته است که کشورش از افغانستان مستقل و مردم سالار و نظام جمهوری؛ حمایت می‌کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که جزئیات و موضوعات بیشتر این دیدار در اعلامیه مشترکی از سوی وزارتخانه‌های امور خارجه افغانستان و پاکستان، منتشر خواهد شد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته فرمانده ارتش پاکستان با زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی در اسلام آباد در باره صلح افغانستان دیدار کرده بود.

فرمانده ارتش پاکستان امروز سه شنبه سرزده وارد کابل شد و سفر وی پس از ملاقات با رییس جمهوری افغانستان از سوی سفارت پاکستان در کابل منتشر شد.

*س_برچسب‌ها_س*