جمعه 1 تیر 1403

بارش‌های رگباری همچنان در نواحی غربی کشور ادامه دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بارش‌های رگباری همچنان در نواحی غربی کشور ادامه دارد

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب و فردا در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، شاهد رگبار و رعدوبرق خواهیم بود، گفت: طی این مدت در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، مناطق مرکزی کشور، شرق و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس و کرمان، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در برخی از نقاط سبب گردوخاک می‌شود و در مناطق مستعد نیز بارش تگرگ را در پی دارد.

وی ادامه داد: این شرایط جوی از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز د ر مناطقی از شمال غرب کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سه روز آینده نیز در شرق و شمال شرق و مناطقی که در دامنه‌های شرقی البرز واقع شده است، وزش باد شدید که گاهی مواقع سبب ایجاد گردوخاک می‌شوند پیش‌بینی شده است. همچنین آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برای سه روز آینده مواج خواهد بود.

او اظهار کرد: در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

وی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای فردا 27 خردادماه خبر داد و گفت: این هشدار شامل استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، شمال و شرق فارس، شمال غربی یزد، نیمه شمالی کرمان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان است و علاوه بر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه، جاری شدن سیل و روان آب، طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی و آسیب زدن به محصولات کشاورزی را در پی دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی