جمعه 10 فروردین 1403

بازار خودرو چشم انتظار وین + جدول قیمت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بازار خودرو چشم انتظار وین + جدول قیمت

اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرتیراژهای ایران خودرو و سایپا امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند و ثبات قیمت در بازار امروز حاکم بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ مذاکرات وین عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو ثبات در بازار را به آن نسبت می دهند. به گفته فعالان بازار خودرو آنچه بیش از همه بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده به مذاکرات وین باز می گردد، بطوریکه در حال حاضر فعالان بازار خودرو همانند سایر بازارهای منتظر نتایج این مذاکرات هستند. از سوی دیگر انتظار برای نتایج وین موجب شده تا دلار هم نوسان اندک به خود گیرد و این بازار هم شکل انتظار خود را که از هفته گذشته آغاز کرده بود حفظ کند.

در کنار مذاکرات وین تعطیلات روزهای اخیر نیز بر بازار خودرو اثرگذار بوده است؛ بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو تا شنبه که بازار به روال عادی باز می گردد باید منتظر قیمت های جدید بود؛ فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که تعطیلات روزهای اخیر موجب بلاتکلیفی بازار خودرو شده است و این روند موجب شده تا بازار شکل نا آرام به خود گیرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX»، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار عرضه شد، با این شرایط «سمند LX» در بازار 307 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، «سمندLX با موتورEF7» هم 352 میلیون تومان در بازار دست به دست شد و از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» هم در بازار 343 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» امروز در بازار 509 میلیون تومان بدون تغییر قیمت گذاری شد، از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز 394 میلیون تومان قیمت خورد و «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 302 میلیون دست به دست شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار امروز 399 میلیون قیمت گذاری شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم بدون تغییر در بازار 405 میلیون تومان عرضه شد.

همچنین بخوانید