یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بازدید رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی عمان از باغ موزه دفاع‌مقدس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بازدید رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی عمان از باغ موزه دفاع‌مقدس

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سلطنت عمان و هیات همراه از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «احمدبن سالم باعمر» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سلطنت عمان و هیات همراه با حضور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از این مجموعه ملی بازدید کردند.

«احمدبن سالم باعمر» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سلطنت عمان که در راس هیأتی متشکل از اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی سلطنت عمان به تهران سفر کرده است با حضور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با همراهی سردار «علی اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تالارهای هفتگانه موزه بازدید کرد و در جریان وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پیشرفت های پس از آن شد قرار گرفتند.

در پایان این بازدید آقای احمدبن سالم باعمر ضمن تشکر از میزبانی و استقبال گرم مدیران موزه گفت: سلطنت عمان از دهه 70 میلادی تاکنون همواره منادی صلح و آرامش برای منطقه بوده است و در زمان جنگ میان ایران و عراق نیز طرفین را به صلح و آشتی دعوت می‌کرد.

قاب‌هایی از سینمای دفاع مقدس به‌بهانه تشییع پیکر شهید گمنام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی + فیلم

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم گذشته در عرصه های مختلف کاملا به استقلال رسیده است.

سردار شیخی نیز ضمن عرض خیرمقدم به هیات عمانی گفت: جنگ تحمیلی علاوه بر خسارات فراوان مادی و معنوی که برای هر دو کشور به همراه داشت، دستاوردهای مختلفی را نیز برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت که از جمله آنها می توان به شناخت دوست از دشمن، خودباوری و خودکفایی در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی، پزشکی و... اشاره کرد.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که در طول تاریخ همواره پیوند دوستی میان ایران و عمان برقرار بوده و ان شاءالله خواهد بود.