دوشنبه 26 شهریور 1403

بازگشت بدون بررسی دقیق، ممنوع!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بازگشت بدون بررسی دقیق، ممنوع!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی تعدادی از دانشگاه های تهران طی نامه‌ای در واکنش به صحبت های رئیس جمهور در رابطه با بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه نسبت به نگاه کلی و بدون دقت و تحقیق در جزئیات جرایم برخی از این اساتید و دانشجویان ابراز نگرانی کردند. متن نامه به شرح زیر است: پیرو سخنان رئیس جمهور محترممان مبنی بر بازگشت اساتید لغو تعهد شده و یا اخراجی به دانشگاه‌ها،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی تعدادی از دانشگاه های تهران طی نامه‌ای در واکنش به صحبت های رئیس جمهور در رابطه با بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه نسبت به نگاه کلی و بدون دقت و تحقیق در جزئیات جرایم برخی از این اساتید و دانشجویان ابراز نگرانی کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

پیرو سخنان رئیس جمهور محترممان مبنی بر بازگشت اساتید لغو تعهد شده و یا اخراجی به دانشگاه‌ها، بازنشر چند نکته مهم و بیان اعتراض خود را نسبت به نگاه کلی و بدون دقت و تحقیق در جزئیات جرایم برخی از این اساتید و دانشجویان اخراجی را ضروری می‌دانیم.

نخست آنکه ما مخالف با بخشش نیستیم و این مطلب را از دین خود و رهبر بزرگوار انقلاب یاد گرفتیم اما باید این لغو تعهدها و اخراج‌ها ریشه یابی شود؛ به بلوا کشاندن مملکت، آشوب در خیابان‌ها، آتش زدن اموال عمومی، بی‌عفت کردن زنان و دختران چادری توسط برخی از دانشجویان هنجار شکن، همکاری با شبکه‌های معاند و تلاش برای براندازی حاکمیت و... برگی از تاریخ تلخ این مملکت در سال 1401 است.

در همان زمان بسیج دانشجویی مخالف تند روی و برخورد سلبی بود و امروز نیز مخالف برخورد هیجانی برای بازگشت افراد به دانشگاه است؛ دانشگاه جای کار علمی و دقیق است، نه جایی برای جولان سیاسی و رفتار های هیجانی.

آیا آن دانشجویی که مقابل دانشگاه شریف، به بالاتریم مقام مملکت، مقام های قضایی، امنیتی و... ناسزا می‌گفت لایق بخشش است؟

رئیس جمهور محترم فرمودند: باید با دانشجو گفتگو کرد و اگر غلط فکر می‌کند او را هدایت کرد. بفرمایند چگونه می‌خواهند هدایت کنند آن دانشجویی را که شعارهایی مقابل دانشگاه می‌داد که باز گفتن آنها برای هر انسان شریفی بسیار مشکل و دردآور است؟

بفرمایند چگونه می‌خواهند هدایت کنند آن دانشجویی را که برای مریم رجوی پیام فرستاد و عزم جزم کرده بود برای براندازی حاکمیت و پایان دادن به امنیت کشور؟

رئیس جمهور محترم ابتدا باید برگردند به روزهای آشوب، روزهایی که برخی از اغتشاشگران نفس کشیدن را برای مردم ما سخت کرده بودند و کسبه، دانشگاهیان، کارمندان و... از به آتش کشیدن‌ها، شکستن‌ها و خشم خفته آنها در امان نبودند.

ایشان باید مرور کنند کار آن دانشجویانی که با تیغ تیزبر رگ‌های بسیجیان را می‌بریدند و برای شبکه‌های معاند فیلم می‌فرستادند.

و صد البته که در این میان اساتیدی هم بودند که آتش بیار معرکه شدند و آب به آسیاب دشمن ریختند، برخی از اساتید رهبری این جریان را بر عهده گرفتند و با ضریب دادن به هیجانات دانشجویان، برخی از دانشجویان ساده لوح و ساده دل را تا حد قتل و جنون و غارت و براندازی حاکمیت پیش کشاندند! آیا چنین اقداماتی لایق بخشش است؟

ایشان فرمودند: «دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد» رییس جمهور عزیز و شریف ما که دلباخته نهج البلاغه، این کتاب فصیح و دقیق در لغات، هستند بهتر است در کاربرد واژگان بسیار توجه کنند، اگر دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد، پس لابد کارگر هم نمی‌تواند، کارمند هم نمی‌تواند، پرستار هم نمی‌تواند... پس جنایت‌های دنیا را کدام یک از اقشار انجام می‌دهند؟! و اصلاً مگر انجام دادن یک جنایت ربط به قشر اجتماعی دارد؟!

بازخوانی کنید تاریخ را ریاست محترم جمهور و بدانید که مسعود رجوی سرکرده منافقین خروجی دانشگاه تهران بود، کسی که همدوش مسعود کشمیری، موسی خیابانی و... درس خوانده بود، محمدرضا کلاهی که با انفجار حزب جمهوری، 72 نفر از بالاترین مقامات مملکت را به شهادت رساند، فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت بود و مریم رجوی هم او که هر روز وعده ریاست جمهوری در تهران را می‌داد، فارغ التحصیل دانشگاه شریف است، این‌ها دانشجو نیستند آقای پزشکیان؟!

  • بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حوزه شهید صدرزاده واحد تهران مرکز 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد 
  • بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب 

به رسم کنشگری و موذن بودن برای جامعه، رئیس جمهور خود را امین مردم می‌داند و از ایشان می‌خواهد در برخی از حرف‌ها بازنگری کنند و راه را برای ورود عناصر معاند باز نکنند، زیرا امنیت خط قرمز ایران اسلامی است و ما امروز بیش از هر زمانی به وفاق ملی نیازمندیم و وفاق صورت نمی‌گیرد مگر در صورت صلح و آرامش و امنیت جامعه.