پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه نیاز به کاری جهادی و دانش محور دارد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه نیاز به کاری جهادی و دانش محور دارد

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه نیاز به کاری جهادی، ایثار و سخت کوشی هدفمند و دانش‌محور دارد.

عبدالمجید کشوری امروز 29 مهرماه بر اهمیت برنامه‌های اصلاحی، حوزه معاونت سلامت، اصلاح و تربیت اشاره کرد و افزود: این موضوع مهمترین بخش زندانبانی است.

وی اضافه کرد: در دوران تحول دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها، توجه ویژه‌ای به شیوه اداره زندان‌ها و شخص زندانی معطوف شده است.

کشوری افزود: همه اولویتهای دوازده گانه در برنامه هایی که در حوزه اصلاح و تربیت طراحی شده قابل مشاهده هستند و این بدان معناست که نبض زندانبانی اسلامی با اقدامات این بخش در حال تپیدن است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه در حوزه این معاونت می توان کارهای ماندگار بیشماری انجام داد، یادآور شد: فلسفه زندانبانی اسلامی اصلاح زندانی و تلاش برای بازگشت شرافتمندانه او به جامعه است و این مهم ارتباط مستقیمی با آنچه ما در بحث اجرای اولویت های زندانبانی دارد که در حال انجام آن هستیم.

مدیرکل زندان های لرستان خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به تعیین اولویت‌های دوازده گانه و مشخص شدن مسیر حرکت سازمان در دوران جدید، از همه ظرفیت‌های موجود دستگاه و دیگر مراکز دولتی و مردم نهاد بهره گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رئیس سازمان بر اجرای کار فرهنگی عمیق در زندان‌ها، تصریح کرد: برای اثرگذاری بر زندانی، او باید با میل و رغبت در برنامه‌های فرهنگی شرکت کند و این وظیفه ماست که با اقدامات تخصصی و متنوع، این رغبت را ایجاد کنیم.

این مسئول همچنین بر حضور و مشارکت همه واحدها در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی تأکید کرد و لازمه بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه را کار جهادی، ایثار و سخت‌کوشی هدفمند و دانش محور برشمرد.

انتهای پیام