دوشنبه 16 مهر 1403

بازیگران سینما و تلویزیون باید گزینش شوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازیگران سینما و تلویزیون باید گزینش شوند

مجری و بازیگر تلویزیون گفت: باید یک بازیگر از فیلترها و آزمون‌های لازم عبور کند و نباید زیبایی و ظاهر فرد ملاک قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال واحدی، مجری و بازیگر در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره اظهارنظرهای خلاف واقع برخی بازیگرانی ایران در جشنواره فیلم کن گفت: آنهایی که پای انقلاب ایستاده‌اند با یک اصولی زندگی می‌کنند و اصولشان را قبول دارند و به همین خاطر هر کجا باشند مدافع این اصول هستند، اما این کسانی که در جشنواره فیلم کن اظهارات خلاف واقع داشته‌اند و تغییر موضع می‌دهند، اصلاً اصول خاصی ندارند.

وی افزود: این بازیگران بیشتر تاجر و کاسب‌کارانه کار می‌کنند، بنابراین کسی که کاسب است برای جذب مشتری دست به هر کاری می‌زند تا بتواند منافع خود را حفظ کند. کسی که چنین نگاهی دارد، وقتی در جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم کن حضور می‌یابد، کاری را انجام می‌دهد یا سخنی را می‌گوید تا کسانی‌که دور او هستند لذت ببرند و بتواند برای خود جای پایی باز کند و به فکر دیگر موضوعات نیست. مجری تلویزین اظهار داشت: چنین بازیگرانی به اصول و ایدئولوژی اعتقاد ندارند و خود را فقط یک هنرپیشه می‌داند که کارگردان هر فیلمنامه‌ای را به او داد اجرا می‌کند و فرقی هم نمی‌کند چه نقشی را بازی کند و فقط برای جذب کارگردانان بیشتر ایفای نقش انجام می‌دهد. این هنرمند کشورمان مشکل را در بها دادن به چنین بازیگرانی می‌داند و عنوان کرد: مشکل از اینها نیست، چون این بازیگر همین هستند، اما مشکل از کشور ماست که به چنین بازیگرانی که به هیچ اصولی پایبند نیستند، پر و بال داده می‌شود تا بتوانند تریبونی در آن سوی مرزها پیدا کنند. به گفته واحدی، فیلم‌های ایرانی که در جشنواره کن جایزه دریافت کردند واقعاً لایق دریافت جایزه هم نبودند، بلکه فیلم‌های بهتری وجود داشت که می‌شد به این جشنواره ارائه کرد، اما چون بده‌بستان و خوش‌آمدگویی کاسب‌کارانه وجود داشته، این فیلم‌ها جایزه دریافت کرده‌اند. وی در پایان به ضرورت گزینش بازیگران اشاره کرد و گفت: وقتی فردی می‌خواهد در آموزش و پرورش یا سایر دستگاه‌ها استخدام شود، او را گزینش می‌کنند تا از لحاظ فکری و هم‌سویی با کشور و آرمان‌های انقلاب مورد آزمایش قرار بگیرد، اما در سینما این‌طور نیست. باید یک بازیگر از فیلترها و آزمون‌های لازم عبور کند و نباید زیبایی و ظاهر فرد ملاک قرار گیرد، اما متأسفانه برای اینکه فیلم در گیشه فروش داشته باشد چنین معیارهایی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. انتهای پیام /*