جمعه 30 شهریور 1403

باشگاه از مردم خواست مربی اخراجی را اذیت نکنند / خداحافظ معمار باخت 9-2: اخراج سرمربی دینامو زاگرب

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باشگاه از مردم خواست مربی اخراجی را اذیت نکنند / خداحافظ معمار باخت 9-2: اخراج سرمربی دینامو زاگرب

دینامو زاگرب بعد از شکست تحقیرآمیز 9-2 مقابل بایرن مونیخ سرمربی‌اش سرگئی یاکیروویچ را اخراج کرد.

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که حدس زده می‌شد باخت تاریخی 92 دینامو زاگرب مقابل بایرن مونیخ تبعات زیادی خواهد داشت. تبعاتی که از امروز آغاز شد و باشگاه کروات اعلام کرد سرمربی خود سرگئی یاکیروویچ را اخراج کرده است. با اعلام دینامو از این لحظه ساندرو پرکوویچ به عنوان مربی موقت اداره تیم را به عهده خواهد گرفت.

رسانه‌های کرواسی با اخراج یاکیروویچ همدل هستند و او را از عوامل مهم باخت تحقیرآمیز دینامو در آلیانز آره‌نا می‌دانند. این رسانه‌ها مدعی هستند باشگاه دینامو زاگرب به عنوان جانشین یاکیروویچ نامهایی مثل ادین ترزیچ یا نیکو کوواچ را در نظر دارد.

بایرن مونیخ در آلیانز آره‌نا موفق شد بزرگترین پیروزی در تاریخ مدرن لیگ قهرمانان را ثبت کند. از سال 1992 که نام جام باشگاه‌های اروپا به چمپیونزلیگ تغییر کرد هرگز شاهد چنین پیروزی‌ای نبودیم. جالب اینکه دیناموی یاکیروویچ در دقایقی از بازی آنقدر خوب بود که برخی تصور می‌کردند حتی ممکن است کامبکی رویایی شکل بگیرد و این تیم کروات باخت 3-0 را به تساوی 3-3 تبدیل کند ولی ناگهان بایرن شکل و شمایلی هیولاوار پیدا کرد و در نهایت حریف کروات را 9-2 در هم کوبید.

البته نمی‌توان گفت یاکیروویچ تنها به دلیل این شکست تاریخی اخراج شده است. یک هفته قبل از سفر به مونیخ، دینامو زاگرب دربی بزرگ کرواسی را مقابل هایدوک اشپلیت با مربی جدیدش جنارو گتوزو 1-0 باخته بود.

جالب اینکه با وجود این نتایج یاکیروویچ چندی پیش جایزه بهترین مربی ماه لیگ کرواسی را به دست آورده بود. او در ماه گذشته میلادی چهار برد پیاپی به دست آورد و در این بازی‌ها تیمش 12 گل به ثمر رساند و تنها 2 گل دریافت کرد.

در بیانیه باشگاه دینانو زاگرب آمده است:" ما از صمیم قلب از سرگئی یاکیروویچ به خاطر همه تلاش‌هایش برای این باشگاه تشکر کرده و برایش آرزوی موفقیت داریم. به این وسیله از رسانه‌ها و افکار عمومی درخواست داریم با سرگئی یاکیروویچ و خانواده‌اش با مهر رفتار کنند تا وضعیتی که همین حالا پرتنش است از این پرتنش‌تر نشود".

باشگاه از مردم خواست مربی اخراجی را اذیت نکنند / خداحافظ معمار باخت 9-2: اخراج سرمربی دینامو زاگرب 2
باشگاه از مردم خواست مربی اخراجی را اذیت نکنند / خداحافظ معمار باخت 9-2: اخراج سرمربی دینامو زاگرب 3