چهارشنبه 6 تیر 1403

بانک مرکزی

بانک مرکزی

وب‌گاه خبر آنلاین

حضور دو کارشناس اقتصادی در کنار هر کاندیدا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاقی تازه محسوب می‌شد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست ریاست جمهوری تلاش برای رفع مشکلات مردم را تکلیفی قانونی و شرعی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و انتظار به‌حق رهبری دانست و از مسئولان دستگاه‌ها خواست ضمن تبیین دستاوردها، اجازه ندهند تعلل و خللی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

وب‌گاه گسترش

حجت‌اله فرزانی گفت: در سال 1402، مجلس شورای اسلامی قانون جدیدی را تصویب و ابلاغ کرد که بر اساس آن، قانون بانک مرکزی به یک قانون مستقل با 67 ماده و 40 تبصره تبدیل شد. این قانون جدید، بانک مرکزی را موظف کرد که طی 6 ماه، ساختار خود را مطابق با آنچه در این قانون تصویب شده بود، تغییر دهد تا فعالیت‌های بانک مرکزی کاملاً قانونی باشد. بنابراین، تغییرات اخیر در ترکیب هیأت عالی بانک مرکزی، در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1402 "با احتساب نفت" و "بدون احتساب نفت" به قیمت های ثابت سال 1395 به ترتیب به 15838.4و 14378.9 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن به ترتیب با افزایش 4.5 و 3.6 درصدی همراه بوده است. تحقق رشد اقتصادی 4.5 درصدی در سال 1402 در امتداد رشد اقتصادی 4.0 درصدی سال 1401 حکایت از تداوم روند رو به بهبود فعالیت های اقتصادی در کشور دارد.

خبرگزاری تسنیم

در شرایطی که روش های جدیدی برای فروش غیررسمی موبایل شکل گرفته، وزارت صمت علاوه بر مدیریت بهینه تخصیص ارز باید نظارت ها را نیز تشدید کند.

وب‌گاه گسترش

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای رمز ریال در کشور خبر داد و گفت: این پول به صورت الکترونیکی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اظهارات دیروز محمد جواد ظریف، گفت: با نشان دادن دو سال از مجموع هشت سال نمی شود منکر آمار وخیم سال‌های پایانی دهه 90 شد. مهر: وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اظهارات دیروز محمد جواد ظریف، گفت: با نشان دادن دو سال از مجموع هشت سال نمی شود منکر آمار وخیم سال‌های پایانی دهه 90 شد. سید احسان خاندوزی، در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیر سابق امور...

وب‌گاه عصر ایران

قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی مورخ 30 خرداد 1402 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه شماره 163880 مورخ 11 آذرماه 1402 توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شهردار مرخصی گرفته تهران جزئیاتی قرارداد «محرمانه» و «امنیتی» اعلام شده با چین را در میانه مناظره ریاست جمهوری اعلام کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود اقدام به انتشار رشد اقتصادی در سال 1402 کرده است. بر اساس این آمار رشد اقتصادی در سال گذشته معادل 4.5 درصد بوده که نسبت به سال 1401 با افزایش 0.5 واحد درصدی مواجه شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، رشد اقتصادی به ارزش افزوده در سال گذشته به سطح 4.5 درصد رسید. مهمترین عامل ایجادکننده این رشد اقتصادی بخش نفت بوده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال پول بانک مرکزی است که دیگر به صورت اسکناس منتشر نمی‌شود بلکه به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال پول بانک مرکزی است که دیگر به صورت اسکناس منتشر نمی‌شود بلکه به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد. به گزارش عرشه آنلاین، محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته 5 درصد بود گفت: این نرخ رشد...

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال پول بانک مرکزی است که دیگر به صورت اسکناس منتشر نمی‌شود بلکه به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد.

وب‌گاه گسترش

براین اساس در دو ماهه 1403، 56.9 هزار میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات وصول شده است که بخش عمده آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده معادل 41.4 هزار میلیارد تومان بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فرزین گفت: با توجه به گزارش که بانک جهانی در سال 2023 منتشر کرده بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران با 5 درصد بوده و متوسط نرخ رشد کشورهای منطقه از کشور ما پایین‌تر بوده است.