جمعه 15 تیر 1403

بانک مرکزی

بانک مرکزی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه (چهارم تیرماه) با هدف بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها و ضربه زدن به صادرات گاز روسیه، چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کردند. پس آغاز درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین در فوریه 2022، قدرت‌های غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند و از آن زمان تاکنون...

وب‌گاه عصر ایران

او همچنین می‌گوید: ماهیت ریال دیجیتال دقیقا همان اسکناس است به عبارت دیگر ریال دیجیتال مشابه با اسکناس، تعهد بانک مرکزی به شکل الکترونیکی است.

وب‌گاه عصر ایران

در مرحله اول جلوی انجام کار و صدور دسته چک گرفته نمی شود. تا مدتی فقط هشدار داده می شود به افراد، و به تدریج بعد از مدت کوتاهی جلوی صدور دسته چک جدید برای افرادی که هنوز در سامانه املاک و اسکان محل سکونت خود را ثبت نکرده باشد، گرفته می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که انتخابات وضعیت بحرانی خرید و فروش خانه را به دنبال داشته و سبب شده بازار معاملات مسکن به خواب فرو رود. معامله‌گران در این بازار دست نگه داشته‌اند تا در شرایطی ثابت‌تر و با اطمینان بیشتر وارد بازار شوند.

وب‌گاه عصر ایران

معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرد: درباره این صندوق‌های سرمایه گذاری نیز به دلیل اینکه نرخ‌های سود مصوب بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند قطعا تخلف است.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برداشتن تعرفه صادرات محصولات کشاورزی در برنامه هفته توسعه آمده است و هیچ دستگاهی حق گذاشتن تعرفه برای محصولات صادرات کشاورزی ندارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ریال دیجیتال عملا اسکناس است و همه مولفه‌های اسکناس به غیر از فیزیک اسکناس را دارد و با آن می‌توان در حداکثر فاصله و حداقل زمان تراکنش انجام داد. تفاوت اسکناس کاغذی با پول جدید ایران چیست؟ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، گفت: ماهیت ریال دیجیتال دقیقا همان اسکناس است به عبارت دیگر ریال دیجیتال مشابه با اسکناس، تعهد بانک مرکزی به شکل الکترونیکی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیین رونمایی ازاجرای آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سور و سات جشن‌های نامزدی و عروسی تا قبل از ماه محرم و صفر شروع می‌شود. به غیر از خرج تالار که خرج سنگینی روی دست عروس و داماد می‌گذارد، هزینه خرید طلا برای عروس و حلقه برای داماد هم هست که با طلای گرمی حدود 3میلیون و 390هزار تومان مخارج شب عروسی را بالا می‌برد، تا جایی که دیگر هزینه‌ها، مثل اجاره یا خرید لباس عروس، دستمزد آرایشگر، هزینه عکاسی و تصویربرداری و گل‌آرایی ماشین و... خیلی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس اتاق اصناف ایران گفت: استعلام پروانه کار اتباع خارجی در درگاه ملی مجوزهای کشور، باید همزمان با احراز صلاحیت هویت متقاضی از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی صورت گیرد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه گسترش

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذی‌نفع در صورت تایید رسته های شغلی توسط کمیسیون های پولی و اعتباری بانک مرکزی، 3000 میلیون ریال و سقف جمعی این رسته‌ها 40 درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون نظارت بانک مرکزی با تأکید بر ابطال سود 30درصدی سپرده‌ها گفت: سود 30 درصدی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها هم تخلف است و حتماً برخورد می‌شود.