سه‌شنبه 12 تیر 1403

با رئیس فدراسیون صحبت می‌کنم، آینده را نمی‌دانم / اسپالتی: با این وضع بازی حرفی نمی‌ماند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با رئیس فدراسیون صحبت می‌کنم، آینده را نمی‌دانم / اسپالتی: با این وضع بازی حرفی نمی‌ماند!

لوچانو اسپالتی بعد از حذف ایتالیا از یورو 2024 گفت خستگی و کند بودن تیمش عامل باخت مقابل سوئیس بوده ولی او مسئولیت را می‌پذیرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا امروز در برلین در مقابل سوئیس نتوانست در حد و اندازه یکی از بزرگان اروپا ظاهر شود و در نهایت با شکست 2-0 از مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد تا چاره‌ای جز بازگشت به خانه نداشته باشد.

لوچانو اسپالتی در پایان مسابقه از عملکرد تیمش و بازیکنانش گله داشت. او خستگی بازیکنان، بی‌انگیزگی آنها، کم بودن فرصت آماده‌سازی و انجام کم بازی‌ها تدارکاتی را بهانه کرد ولی در نهایت گفت مسئولیت را می پذیرد.

چه شد که باختید و حذف شدید؟ گلی که در شروع نیمه دوم خوردیم باعث شد پاهایمان سست شود. دائم در زمین آنها بودیم ولی دقت و بی‌رحمی لازم را نداشتیم. سرعت ما کم بود، چه سرعت تیمی و چه سرعت انفرادی بازیکنان در دوئل‌های نفر به نفر. متاسفانه در مسابقات فوتبال ریتم خوب و سرزندگی بازیکنان است که نتیجه را رقم می‌زند. متاسفانه ما به دلیل خستگی بیش از حد بازیکنان در حال حاضر بیشتر از این نمی‌توانیم کاری بکنیم.

تا جام جهانی بعدی روی نیمکت ایتالیا هستی؟ جام جهانی؟ این تصمیمی است که باید به مرور گرفته شود. ولی این را می‌دانیم که به سرعت بیشتر، به بازیکنان شاداب‌تر نیاز داریم، به کسانی که خودشان را قربانی تیم بکنند. متاسفانه ما آنطور که باید به این تورنمنت نرسیدیم و با توجه به خستگی در ساق‌های پای بازیکنان و دمای بالای هوا وضعیت اینطور شد.

چرا تغییراتی که در تیم دادی موفق نبود؟ من سعی کردم تغییراتی بدهم ولی موفقیت‌آمیز نبود. وقتی ریتم تیمی شما اینطور است صحبت کردن درباره مسائل دیگر واقعا فایده ندارد. بعد از بازی قبلی خودم را سرزنش کردم که چرا تغییراتی که فکر می‌کردم را در تیم ایجاد نکردم. ولی امشب تغییر را در تیم ایجاد کردم ولی نتیجه نگرفتم.

چه درسی از حذف شدن در یورو می‌گیرید؟ حذف شدن از تورنمنت باعث شد متوجه بشویم که از برخی جهات نیاز به تغییر داریم. باید حتما این ناکامی از نظر تکنیکی و تاکتیکی بررسی شود.

چرا سرعت بازیکنان ایتالیا در این بازی با هم فرق داشت؟ سرعت بازیکنان یک خاصیت فردی است که مسلما بین هر بازیکن با بازیکن دیگر فرق دارد. آنچه در بازی امروز باعث تفاوت شده بود و آن را ملاحظه کردید میزان خستگی و شادابی برخی بازیکنان بود که تفاوت را رقم زد. وقتی نمی‌توانید دو یا سه پاس سالم بدهید کار سخت می‌شود. چون در این شرایط بازیکنان حریف احاطه‌تان می‌کنند و توپ از دست می‌رود.

آینده‌ات در تیم ملی؟ به نظرم این شانس هست که به مرور زمان شالوده تیم ملی دوباره ساخته شود و بتوانیم بازیکنان مفید را شناسایی کنیم. من از بازیکنان شکایتی ندارم و مسئولیت همیشه به عهده سرمربی است. حتی اگر فرصت کافی نداشته باشم و تیم را با بازی‌های تدارکاتی کم به یورو آورده باشم. من در این باره با گراوینا، رئیس فدراسیون، صحبت می‌کنم چون او همیشه جدی و حرفه‌ای با من رفتار کرده. با او صحبت خواهم کرد تا ببینم چه می‌شود.

با رئیس فدراسیون صحبت می‌کنم، آینده را نمی‌دانم / اسپالتی: با این وضع بازی حرفی نمی‌ماند! 2