دوشنبه 16 مهر 1403

با ژنوتیپ رویال، با کم باری و سرمازدگی درختان گردو خداحافظی کنید

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
با ژنوتیپ رویال، با کم باری و سرمازدگی درختان گردو خداحافظی کنید

با توجه به نیازهای اکولوژیکی نهال گردو و نیازمندی آن به گذران دوره سرما برای شکوفایی هرچه بهتر، اکثراً در اقلیم‌های معتدل، نیمه سردسیر و کوهستانی شاهد کاشت این رقم تجاری هستیم.

رپرتاژ آگهی: اما معضلی که باغداران این مناطق چندین سال با آن دست به گریبان بوده و علاوه بر اختلال در عملیات فیزیولوژیکی نهال، باعث ضعف و کاهش قدرت رویشی و زایشی نهال گردو شده، چالش سرمازدگی سرشاخه‌ها و جوانه‌هاست.

سرمازدگی علاوه بر ایجاد رگه‌های خاکستری روی بدنه داخلی چوب و تیرگی پوست، موجب ریزش برگ و گل و در نتیجه کاهش باردهی نهال گردو خواهد شد. معضل سرمازدگی علاوه بر باد رفتن دسترنج باغدار و آسیب‌های مالی وارده، موجب عدم رغبت این عزیزان و کیفیت پایین و عدم بازارپسندی محصول شده است. اما به لطف محصول اختصاصی نهالستان رویال نهال (نهال گردوی ژنوتیپ رویال) تولید شده با کمک اصلاحات و فنوتیپ‌های ژنتیکی، رقمی دیرگل، مقاوم، زودبازده و پربار در اختیار دارید که علاوه بر با کاهش خطراتی مانند سرمازدگی جوانه‌ها و سرشاخه‌ها، می‌توانید محصولاتی پرتناژ، بازارپسند، با کیفیت، یکنواخت با 75درصد مغز و پوست کاغذی تولید کنید.

امروزه با انجام عملیات سرشاخه کاری و انتخاب و کشت ارقام تجاری پیوندی و ژنوتیپ مانند نهال گردوی ژنوتیپ رویال می‌توانید نهال خود را از رخدادهایی مانند یخبندان، سرمازدگی بهاره، تضعیف نهال و مستعد بودن آن به انواع آفات و بیماری حفظ کرده و با افزایش تراکم کاشت در هر هکتار 8 الی 11 تن محصول صادراتی، پرمغز، سنگین و ارگانیک برداشت کنید.

ژنوتیپ رویال، رقمی دیر گل با عملکرد باردهی بی‌نظیر

اگرچه برای جلوگیری از توقف رشد و رویش جوانه‌ها و پیشگیری از سرمازدگی و ریزش شکوفه‌ها می‌توان اقداماتی مانند عدم کاشت در مناطق شیبدار و تپه‌ها، عدم استفاده زیاد از کودهای ازت، آبیاری دیر هنگام و استفاده از ترکیبات شیمیایی مانند هورمون نفتالین درصد سرمازدگی را کاهش داد اما همه چیز به اقدام اولیه یعنی خرید نهال دیرگل و مناسب اقلیم برمی‌گردد.

نهال گردوی ژنوتیپ رویال تیپ 7 رقمی دیربرگده است که گلدهی و شکوفایی آن از اوایل اردیبهشت شروع شده لذا از نوسانات دمایی و خطرات افت دما ایمن بوده و مقاوم به سرمایه بهاره و سرمای زیر 30 درجه است. همین ویژگی بارز مقاومت به سرما، توانمندی آن را در تقابل با انواع آفات و بیماری‌های باکتریایی و قارچی نیز ارتقا داده است. این رقم پا کوتاه و دیرگل، برگ دهی خود را همزمان با نهال گردوی پدرو آمریکایی آغاز می‌کند و محصول درشت، سنگین مغز و با کیفیت آن، محصولی برابر با طلاست.

پر واضح است که در مناطق کوهستانی به دلیل ارتفاع بالا و تغییرات مکرر، معضل سرمازدگی بسیار اتفاق می‌افتد اما امروزه با کمک نهال گردوی ژنوتیپ رویال، این رقم دیرگل، پربار و زود بازده، با کنار زدن چالش‌ها و خسارت‌های دمایی می‌توانید عمده تمرکز خود را بر افزایش رشد و باردهی نهال گذاشته و در نهایت بالاترین درآمدزایی را به دلیل ویژگی زودبازدهی و پرباری از این ارقام برداشت کنید.

باردهی حیرت‌انگیز نهال گردو ژنوتیپ

میزان باردهی نهال‌های گردو در واریته‌های مختلف بسته به خصوصیات ژنتیکی و اکولوژیکی آنها متغیر بوده و در این میان میزان مقاومت نهال در برابر آفات و بیماری‌ها و مراقبت‌های باغبانی نیز بسیار تاثیرگذار است. نهال‌های محلی، سنتی و بذری در صورت رسیدگی‌های ایده‌آل و کاشت در مناطق ایمن و مستعد در سال‌های بلوغ باردهی 2 الی 3 تن در هکتار را ارائه می‌کنند. اما نهال گردوی ژنوتیپ رویال رقمی پربار و زودبازده از سال اول کاشت است که از سال چهارم و پنجم می‌توان با مراقبت‌های معمول و هزینه‌های رسیدگی پایین باردهی 8 الی 11 تنی از آن شاهد بود.

طبیعتاً این میزان باردهی حیرت انگیز، در میان رقم‌های سنتی و حتی وارداتی بی نظیر است. نهال گردوی ژنوتیپ باردهی کلونی، خوشه‌ای و جانبی داشته و در خوشه‌های 4 یا 5 تایی می‌توان گردوهایی با وزن 15 الی 17 گرم با پوست کاغذی برداشت کرد. عدم چسبندگی مغز به پوسته و شکسته شدن آسان آن به دست، در کنار باردهی چند قلویی، جانبی و 10 تنی در هر هکتار باعث شده رقمی پیشتاز برای کاشت در اقلیم‌های معتدل، کوهستانی، نیمه سردسیر و حتی نیمه گرمسیر باشد.

خطرات محیطی و نوسانات دمایی با تقلیل توانمندی نهال آن را در برابر بیماری‌ها تضعیف می‌کند و این به خودی خود می‌تواند باعث کاهش عملکرد رشدی و باردهی نهال شود، اما نهال ژنوتیپ به دلیل دیرگل بودن و مقاومت حداکثری نسبت به سرما و یخبندان و خصوصیات ژنتیکی، عملکرد باردهی و راندمان تولید فوق العاده‌ای داشته و مسلماً با افزایش محصول دهی درآمد حاصل از فروش ثمره آن در مقایسه با ارقام خارجی و ایرانی بسیار بیشتر خواهد بود.

حفظ شکوفه و سرشاخه‌ها از سرما، با نهال دیرگل ژنوتیپ

نهال گردو پس از گرده افشانی و عمل تلقیح در اواخر زمستان و گلدهی و شکوفایی در فصل بهار شروع به باردهی می‌کنند. لذا هرچه شاتون‌های نر و ماده و تعداد گل‌ها هنگام شکوفایی بیشتر و سالم‌تر باشد تاثیر مستقیمی در باردهی نهایی و تناژ محصول خواهد داشت. از جمله بارزترین خصوصیات نهال گردوی ژنوتیپ رویال، دیربرگده بودن و دیرگلی آن است که از اوایل و اواسط اردیبهشت شکوفایی خود را آغاز کرده و از شوک‌های دمایی و سرمای بهاره در امان است.

نهال گردوی ژنوتیپ صرفاً به دلیل سازگاری با مناطق سردسیر، کوهستانی و نیمه سردسیر و حتی تحمل گرمای 45 درجه مناطق نیمه گرمسیر، کمترین آسیب و خسارت مالی را از تنش‌های محیطی و دمایی داشته و با عملکرد باردهی بالا هوشمندانه‌ترین و اقتصادی‌ترین رقم جهت کاشت و کسب درآمدهای میلیاردی و ثروت پایدار است. بسیاری از باغداران با پیش گرفتن روش‌های سنتی و کاشت رقم‌های غیر مناسب بذری و محلی مجبور به مراقبت‌های بیشتر و هزینه کرد بالا برای خرید نهاده‌های کشاورزی از جمله سموم و کودهای شیمیایی جهت تقویت نهال‌ها و ارتقای باردهی آنها هستند.

در این میان مقاومت پایین این گونه ارقام و بعضاً میانگل یا زودگل بودن آنها باعث قرارگیری آنها در معرض سرمازدگی و به دنبال آن مستعد بودن به انواع بیماری‌ها و آفات می‌شود. در نتیجه در قیاس با هزینه‌ها و مراقبت‌های بیشتر ماحصل و نتیجه رضایت بخش نبوده و منجر به درآمدهای کلان یا حتی بازگشت سرمایه نخواهد شد. ژنوتیپ رویال رقمی دیرگل، زود خزان است که از ارتفاعات 300 تا 3200 متری قابلیت کاشت داشته، به بیانی ساده نهال گردوی ژنوتیپ رویال تنها رقم سازگار با اکثر اقلیم‌ها با ویژگی مقاومتی بالا نسبت به سرما و گرما است.

خرید نهال گردو ژنوتیپ اصیل و لیبل دار فقط از رویال نهال

مرغوبیت محصول نهال گردوی ژنوتیپ، باردهی فوق العاده و دیرگل بودن آن در کنار ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر باعث شده تقاضا برای خرید آن افزایش یافته و در این میان مراکز و افراد متفرقه به دنبال سودجویی رقم‌های بی‌کیفیت را با قیمت‌های گزاف عرضه کنند. اما لازم به ذکر است که این نهال تولید اختصاصی نهالستان قدمتدار رویال نهال بوده و فقط و فقط در این نهالستان به صورت تضمینی به همراه لیبل اصالت و ضمانت کیفیت و سلامت عرضه می‌شود.

پس اگر در مناطق سردسیری، نیمه سردسیری و کوهستانی به دنبال کاشت رقمی دیرگل مقاوم به سرما با عملکرد بازدهی و باردهی کم نظیر با محصولی سنگین، پرمغز و بازارپسند هستید، بهترین نهال گردو ژنوتیپ را با قیمت تولیدی از این مجموعه خریداری کرده و از پشتیبانی بی‌نظیر و خدمات و مشاوره‌های رایگان آن در طول پرورش نهال خود بهره‌مند شوید. جهت خرید نهال گردو بی نظیر همین الان با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

09141811520

09301811520

09381811520

04445231520

جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-gerdo.htm

--> اخبار مرتبط

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

با ژنوتیپ رویال، با کم باری و سرمازدگی درختان گردو خداحافظی کنید 2
با ژنوتیپ رویال، با کم باری و سرمازدگی درختان گردو خداحافظی کنید 3
با ژنوتیپ رویال، با کم باری و سرمازدگی درختان گردو خداحافظی کنید 4
با ژنوتیپ رویال، با کم باری و سرمازدگی درختان گردو خداحافظی کنید 5