یک‌شنبه 8 مهر 1403

«برادران لیلا» غایب بزرگ جشنواره فیلم فجر 40/ «سعید روستایی» به کاخ جشنواره نرسید

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
«برادران لیلا» غایب بزرگ جشنواره فیلم فجر 40/ «سعید روستایی» به کاخ جشنواره نرسید

سعید روستایی کارگردان جوان اما مطرح سینمای کشور که با دو فیلم «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» حضور بسیار موفقی در ادوار پیشین جشنواره فجر داشته امسال یکی از غایبان چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

خبرگزاری میزان - چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شورعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت.

با شروع واکسیناسیون در سال 1400، بازگشایی سینما‌ها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند.

از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.

کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله می‌توان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی، منیر قیدی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد. در این میان اما همواره اسامی غایبان جشنواره فیلم فجر نیز برای خود جای بحث و گفت‌وگو دارد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

فهرست غایبان جشنواره فیلم فجر در ادوار مختلف به همان اندازه برای دوست داران سینما حائز اهمیت است که فهرست حاضرین، گاها کیفیت هر جشنواره با کارگردانان حاضر و یا غایب آن جشنواره قیاس می شود.

سعید روستایی کارگردان جوان و مطرح سینمای کشور که با دو فیلم «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» حضور بسیار موفقی در ادوار پیشین جشنواره فجر داشته امسال یکی از غایبان چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی مشترک وی با جواد نوروزبیگی یکی از فیلم‌های مطرح در این دوره از جشنواره فیلم فجر بود که با اعلام تهیه‌کننده و کارگردان آن، امکان رسیدن فیلم تا زمان برگزاری جشنواره وجود ندارد.

روستایی در صفحه شخصی خود درباره آماده شدن این فیلم برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر نوشت: فیلمبرداری برادران لیلا همچنان ادامه دارد و امکان اینکه فیلم به این زودی‌ها آماده بشه اصلا وجود ندارد.

فیلم سینمایی «برادران لیلا» تا به امروز در خیابان‌های هاشمی تهران، رودکی و مناطق حاشیه‌ای تهران فیلمبرداری شده اما همچنان تولید این فیلم ادامه دارد. بازیگرانی چون نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روستایی با فیلم «ابد و یک روز» تقریبا راه صدساله را یک‌شبه رفت و توانست با نخستین فیلم‌اش خود را به‌عنوان یک کارگردان آینده‌دار به سینمای ایران معرفی کند. او با فیلم بعدی خود، «متری شیش و نیم» نیز قدم‌های روبه جلویی برداشت.

«متری شیش و نیم» هزینه‌ای هفت میلیارد تومانی برای تهیه‌کننده‌اش داشت که پس از اکران عمومی در ایران، کمی بیش از 27 میلیارد و 700 میلیون تومان فروخت.

دومین و آخرین ساخته این کارگردان در جشنواره فیلم فجر سال 1397 اکران شد که با استقبال بی نظیر مردم رو به رو بود و تندیس بهترین فیلم از نگاه مردم را نیز دریافت کرد. این فیلم سیمرغ بهترین تدوین و صدابرداری، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن حافظ و تندیس شایستگی بهترین کارگردانی در جشن خانه سینما را نیز به دست آورده است.

«برادران لیلا» غایب بزرگ جشنواره فیلم فجر 40/ «سعید روستایی» به کاخ جشنواره نرسید 2
«برادران لیلا» غایب بزرگ جشنواره فیلم فجر 40/ «سعید روستایی» به کاخ جشنواره نرسید 3