جمعه 4 آبان 1403

برای خرید و فروش فیش‌های "عمره مفرده" چه باید کرد؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
برای خرید و فروش فیش‌های "عمره مفرده" چه باید کرد؟

خرید و فروش فیش‌های عمره مفرده یکی از پرسش‌های روزهای اخیر افرادی است که تمایل به تشرف به این سفر معنوی یا تمایل به فروش فیش‌های خود را دارند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 22 آذرماه ثبت‌نام از متقاضیانی که در سال 1387 نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده بودند، برای اعزام به عمره مفرده آغاز شد تا پس از 8 سال زائران ایرانی بتوانند برای زیارت عمره راهی سرزمین وحی شوند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه دارندگان فیش عمره در سال 87 و قبل از آن می‌توانند برای تشرف به عمره نسبت به ثبت نام اقدام کنند اما در این بین افرادی هستند که به هر دلیلی قصد فروش فیش‌های خود را دارند و افراد دیگری تمایل به خرید فیش‌های ثبت‌نام برای تشرف به عمره را دارند.

غلامرضا رضایی؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره خرید و فروش کارت‌های ثبت‌نامی (فیش عمره) به خبرنگار تسنیم گفت: این امر در 2 هزار و 600 دفتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت که در سراسر کشور وجود دارد انجام می‌شود.

وی افزود: بسیاری افراد تمایل به دریافت فیش عمره و برخی دیگر به دلایل شخصی قصد واگذاری آن را دارند که هر دو طرف می‌توانند این اقدام را در دفاتر مذکور انجام دهند؛ آدرس و تلفن دفاتر زیارتی در سامانه جامع کارگزاران وجود دارد.

علت مشکل سامانه ثبت‌نام "عمره مفرده" چه بود؟

به گزارش تسنیم، اعزام زائران تا 10 اسفندماه و پیش از ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در این مدت 70 هزار نفر را در قالب 570 کاروان اعزام خواهند شد. مدت سفر نیز 10 روز است که 5 روز آن در مکه و 5 روز دیگر در مدینه منوره سپری خواهد شد.

در عمره امسال 10 گروه قیمتی تعیین شده که نسبت به کیفیت هتل متغیر است؛ کمترین قیمت با همه خدمات 40 میلیون و 200 هزار تومان و بیشترین قیمت با همه خدمات 44 میلیون و 200 هزار تومان است.