پنج‌شنبه 19 مهر 1403

برخورد قاطع با جرائم خشن و اخلالگران امنیت در اولویت دستگاه قضائی قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخورد قاطع با جرائم خشن و اخلالگران امنیت در اولویت دستگاه قضائی قرار دارد

ساوه - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برای دستگاه قضایی برخورد قاطع با جرائم خشن و کسانی که نظم و امنیت عمومی را مختل می کنند در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدعبدالمهدی موسوی» روز دوشنبه در پایان سفر به شهرستان زرندیه، اظهار داشت: علاوه بر اقتدار در برخورد با مخلان امنیت، تکریم مردم نیز برنامه مهم و در دستور کار دستگاه قضائی است.

وی همچنین برخورد و مقابله با مفاسد را از راهبردهای جدی قوه قضائیه برشمرد و گفت: با روی کار آمدن حجت الاسلام رئیسی و اجرای برنامه های تحول آفرین در این مجموعه شاهد اقبال عمومی و رضایتمندی مردم هستیم و تداوم این روند سبب تقویت اعتماد عمومی خواهد شد.

موسوی اظهار کرد: پاکدستی و چشم پاکی نیز از برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی است و نیروهای انسانی شاغل در این مجموعه باید دارای خصلت هایی از قبیل روحیه انقلابی، تلاش جهادی و ضدفساد باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی قضات شجاع و عالم را از سرمایه های مهم دستگاه قضایی در برخورد با فساد عنوان کرد و گفت: قضات با اینکه آماج ده ها مورد تیر و ترکش غیرمنصفانه هستند اما همچنان با اقتدار به پرونده ها رسیدگی می کنند.

وی شتاب بخشی در روند دادرسی توام با کیفیت و صدور آرای متقن را با هدف پیشگیری از مراجعات مکرر به دستگاه قضایی از دیگر برنامه های تحولی قوه قضائیه دانست و بر ضرورت اجرای این راهبرد در محاکم قضائی استان تاکید کرد.

حجت الاسلام موسوی همچنین تلاش برای تحقق جهش تولید و کاستن از بار بیکاری در جامعه با تقویت برنامه های اقتصاد مقاومتی و همچنین کاستن از آسیب کرونا بر پیکره اقتصاد را از دیگر برنامه های در دستور کار قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: این اقدامات سبب می شود از مشکلات مردم گره گشایی شده و افزایش عزتمندی و احترام دستگاه قضائی را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در پنج ماه سپری شده از سال جاری هیچ گزارشی مبنی بر انحراف تسهیلات تولید و اشتغال در محلی غیر از اهداف تعیین شده از سوی مراجع نظارتی، امنیتی و همچنین سیستم بانکی به دستگاه قضائی استان ارائه نشده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که در گذشته انحراف تسهیلات تولیدی به سمت و سوی اهدافی دیگر باعث آسیب دیدن برخی صنایع در استان مرکزی شد، از این رو دستگاه قضائی با تشکل کارگروههای تخصصی و استفاده از نظر کارشناسان به این موضوع ورود و با قاطعیت در این زمینه عمل کرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: برخی از مشکلات عمده حوزه تولید که مربوط به چالش های کارگری و اختلاف میان کارگران با کارفرمایان و سهامداران که در حیطه اختیارات استان است را با دقت مورد بررسی قرار می دهیم و برخی مشکلات دیگر نیز وجود دارند که باید در سطح کلان کشوری در مورد آنها چاره اندیشی شود.

وی حمایت دستگاه قضائی از سرمایه گذاری مشروع در تولید را گامی مهم در تحقق شعار جهش تولید و منویان رهبر انقلاب برشمرد و تاکید کرد: رونق تولید و اشتغال علاوه بر ایجاد آرامش در جامعه از بروز بسیاری از ناهنجاری و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

قرائت فاتحه بر مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، دیدار با کارکنان و قضات دادگستری شهرستان زرندیه، بررسی مشکلات حوزه قضائی شهرستان و بازدید از واحدهای صنعتی از جمله برنامه های رئیس کل دادگستری استان مرکزی به شهرستان زرندیه بود.

شهرستان زرندیه با 70 هزار نفر جمعیت کانون مهم تولیدات صنعتی، باغی و گلخانه ای استان مرکزی به شمار می آید.

*س_برچسب‌ها_س*