سه‌شنبه 17 مهر 1403

برخی در جشنواره کن دچار جو زدگی شدند / این هنرمندان از روسیاهان تاریخ هنر هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخی در جشنواره کن دچار جو زدگی شدند / این هنرمندان از روسیاهان تاریخ هنر هستند

شاهوردی گفت: کسانی که حرمت نان و نمکی که در سفره این انقلاب خوردند تا قد بکشند را نگه نداشتند و در سرزمین دیگری نمکدان شکستند، از روسیاهان تاریخ هنر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: هنر توانایی و مهارت آفریدن زیبایی است و هنرمند کسی است که متعهد به اجتماع و پیرامونش باشد، برای اینکه در جامعه ما هنرمندی با خیال راحت ذهن خود را فعال کند و زیبایی را خلق کند قطعا امنیت خاطر مهیا نمی شود مگر اینکه کسانی این را مهیا کنند و نباید فراموش کنیم قطره قطره خون شهدا را که هنرمندانه رفتند و جان عزیز خود را برای هم میهنان تقدیم کردند و این انقلاب را تفسیر و تعبیر کردند تا هنرمندان امروز با خیال راحت تولید اثر کنند.

وی با اشاره به اتفاق سیاسی جشنواره کن، افزود: چقدر تاسف بار است فرش قرمز یک رویداد هنری که تمام رسانه های جهان آن را پوشش می دهند، خط قرمزی باشد که همان هنرمندانی که به واسطه فراهم کردن امنیت توسط دیگران به این مرحله رسیدند، با رفتا و گفتار خود از همین فرش قرمز که در این جشنواره تبدیل به خط قرمز شده است، رد می شوند و یک علامت سوال برای هر ایرانی را ایجاد می کند که آیا ثمره خون شهیدان انقلاب مانند شهید سلیمانی در حفظ امنیت برای کشور و هنرمندانشان این رفتار و این مصاحبه ها است که در جلوی دوربین رسانه ها انجام می شود یا خیر؟

هنرمند برجسته تئاتر تصریح کرد: اینکه یک هنرمند با چه بیان و زبانی حرف بزند مهم است و چرا باید دچار جو زدگی بشود و برق دوربین عکاسان رسانه های مختلف، عقل و هوش از سرش ببرد و اقداماتی انجام دهد که خلاف عرف یک هنرمند ایرانی متعهد به خاکش است، این یعنی به رخ کشیدن خود به هر وسیله ای و متوسل شدن به هر هجویاتی که قطعا تاسف بار است.

شاهوردی عنوان کرد: زیرپا گذاشتن هنجارهای اخلاقی ایرانی اسلامی یعنی بی احترامی به شهدایی که روی مین رفتند تا مبادا اجنبی جرات نگاه به خاک کشور را داشته باشد پس چه اتفاقی افتاده که در فستیوال چنین اعمالی از هنرمندان دیده شده است؟ گرفتن هدیه این جشنواره به قیمت اینکه هرچه بوده رازیر پا بگذارند برای مطرح شدن اصلا شایسته نیست.

وی بیان کرد: در یک مجموعه سیاسی و ذهن مردم جامعه ما آگاه است به مسائل پیرامونشان و اتفاقاتی که رخ می دهد و همه متوجه شدند آیا این هنرمند، یک هنرمند واقعی است؟ البته از پوشش لباسها و مصاحبه ها و طرز رفتار به شدت پیدا بود و تمام تیرهای این افراد و شوهای آنها برای دریافت جایزه فایده نداشت و کسانی که حرمت نان و نمکی را که در سفره این انقلاب خوردند تا قد بکشند را و در سرزمین دیگری نمکدان شکستند، از روسیاهان تاریخ خواهد بود و هیچ وقت تاریخ هنر از آنها به نیکی یاد نخواهد کرد.

هنرمند تئاتر گفت: این افراد هرگز نماینده هنر این سرزمین در هیچ کجای دنیا نخواهند بود زیرا هنرمند باید متعهد به خون تک تک کسانی باشد که برای قد کشیدنش به زمین افتادند تا درختی به نام انقلاب رشد کند و ثمره آن هنرمندانی باشد که هرکجا پاگذاشتند از کشور و مردم خودشان جانانه دفاع کنند و یک نماینده متعهد در سرزمین دیگر باشند زیرا هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهاست.

انتهای پیام /