دوشنبه 16 مهر 1403

بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی در مجلس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی در مجلس

آخرین تحولات اراضی اشغالی و عملیات «طوفان الاقصی» در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد.

به گزارش مشرق، عباس گلرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با اشاره به گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط درباره آخرین تحولات صحنه نبرد در اراضی اشغالی اظهار کرد: عملیات «طوفان الاقصی» در ایجاد توازن وحشت موفق بوده و یک گام روبه‌جلو برای آزادی اراضی اشغالی است.

وی با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌منظور بررسی وقایع اخیر محور مقاومت گفت: تحولات روزهای اخیر سرزمین‌های اشغالی و غزه در تاریخ مبارزه با رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که عملیاتی ترکیبی و هوشمندانه علیه رژیم اشغالگر توسط جریان‌های مقاومت فلسطینی طراحی و اجرا شده است.

گلرو افزود: این عملیات به شکل اقدامات موشکی، پهپادی، زمینی و سایبری در حال اجراست و بعد از جنگ اکتبر 1973 از نظر گستردگی بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: امروز به بررسی تحولات اخیر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداختیم و جلسه‌ای را با حضور دستگاه‌های مربوط و نمایندگان گروه‌های مقاومت در تهران برگزار و گزارش آخرین تحولات صحنه نبرد در سرزمین‌های اشغالی را دریافت کردیم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: عملیات «طوفان الاقصی» در ایجاد توازن وحشت موفق بوده و بعد از جنگ 33 روزه لبنان نقطه عطف دیگری در به هم زدن معادلات میدانی به نفع مقاومت است.

گلرو تصریح کرد: مقاومت با طراحی این عملیات دو هدف را دنبال می‌کند؛ نخست هدف تاکتیکی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی به‌ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و عملیات ترور و دومین هدف استراتژیک، برداشتن یک گام بلند روبه‌جلو برای آزادی اراضی اشغالی به‌عنوان یک اقدام بلندمدت است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تصریح کرد: آنچه امروز در صحنه نبرد در حال وقوع است، این بوده که تعداد تلفات رژیم صهیونیستی بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی بسیار بالاست و بخشی از سرزمین‌های اشغالی به دست نیروهای مقاومت آزاد شده است؛ اما آنچه صهیونیست‌ها را نگران کرده، اقدام هم‌زمان حزب‌الله لبنان از جمله اقداماتی است که امروز علیه مواضع صهیونیست‌ها در مزارع شبعا، توسط حزب‌الله انجام شد.

گلرو با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در کنار ملت فلسطین هستیم و این حوادث را تحقق وعده الهی و کلام خدا می‌دانیم و امیدواریم به پیروزی نهایی مقاومت منتهی شود.

بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی در مجلس 2
بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی در مجلس 3