جمعه 21 اردیبهشت 1403

بررسی انواع سرعت‌ها در فوت عابران پیاده / منشاء بیشتر تصادفات پایتخت چیست؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بررسی انواع سرعت‌ها در فوت عابران پیاده / منشاء بیشتر تصادفات پایتخت چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: 28 درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

سرهنگ محمد رازقی اظهار کرد: سرعت می تواند به شکل های مختلف در تصادفات تاثیر بگذارد و علت تصادفات باشد و می تواند به زمانی که سرعت وسیله نقلیه بالاست و باعث تاخیر رویت خطر توسط راننده شده و باعث تصادف می گردد اشاره داشت.

سرهنگ رازقی بیان کرد: راننده در این لحظه چون سرعت بالایی دارد و از سرعتی که در معبر مشخص شده بالاتر تردد می کند، خطر را دیر می بیند و باعث تصادف می گردد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : تاخیر در رویت، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از عوامل و دلایل تصادفات می باشند.

وی گفت: 28 درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته بدلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است.

سرهنگ رازقی گفت: در مسیرهای شمال به جنوبی بخاطر شیبی که شهر تهران دارد ، رانندگان می بایست طوری رانندگی مدیریت سرعت را در دست بگیرند که حادثه ای بخاطر افزایش سرعت شاهد نباشیم.

سرهنگ رازقی گفت: یک تحقیق علمی نشان داده است اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده کم باشد و حدود 30 کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پیاده 5 درصد است.

وی افزود: همین تحقیق علمی نشان می دهد اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر حدود 45 کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پیاده 50 درصد است.

سرهنگ رازقی بیان کرد : اگر سرعت برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر حدود 80 کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پیاده 100 درصد است و این نشان دهنده این است که سرعت می بایست در همه جا رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی