شنبه 7 مهر 1403

بررسی تفاوت‌های تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
بررسی تفاوت‌های تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی

تیوپ پرکن‌های فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی ویژگی‌هایی دارند که هر کدام از آن‌ها برای مواد خاصی مناسب است و مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه‌های تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی بسیار به هم نزدیک هستند. بنابراین ممکن است این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کار به وجود بیاید که بهتر است کدام را برای محصولات خود انتخاب کنند؟ ما در این مقاله به بررسی انواع تیوپ پرکن‌های فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی و نکات مهم برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه می‌پردازیم.

تعریف تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی 

پیش از هر چیز بهتر است نگاهی به تعریف و کارکرد انواع تیوپ فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی بیاندازیم که در دسته تیوپ پرکن‌های شبیه به هم ارزیابی می‌شوند.

تیوپ پرکن فلزی

تیوپ برخی از مواد از فلز است و برای پر کردن آن‌ها نیاز به پرکن مخصوص است که به آن تیوپ پرکن فلزی گفته می‌شود.

تیوپ پرکن پلاستیکی 

محصولاتی مانند خمیردندان در بازار وجود دارند که تیوپ آن‌ها از پلاستیک است. برای پر کردن این محصولات با تیوپ‌های پلاستیکی، نرم و انعطاف پذیری که دارند باید از دستگاه تیوپ پرکن پلاستیکی استفاده کرد.

تیوپ پرکن آلومینیومی

محصولاتی نیز در بازار وجود دارند که تیوپ آن‌ها از آلومینیوم است و باید مقاومت بالایی داشته باشند. دستگاه پرکن مخصوص این دسته از مواد، تیوپ پرکن آلومینیومی است.

 تفاوت‌های میان تیوپ پرکن‌های فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی چیست؟

این دسته نوع از دستگاه‌های تیوپ پرکن از رایج‌ترین تیوپ پرکن‌ها در بازار هستند. صاحبان کسب و کارهایی که قصد دارند تیوپ پرکن بخرند نیاز دارند بدانند که بین سه دسته تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی چه تفاوتی وجود دارد. تیوپ‌های فلزی و آلومینیومی معمولاً مقاوم‌تر از تیوپ‌های پلاستیکی هستند. با این حال مهم‌ترین تفاوت‌های این تیوپ پرکن‌ها با تفاوت نوع تیوپ‌ها ارتباط مستقیم دارد.

  • مقاومت در برابر عوامل محیطی: تیوپ فلزی یا آلومینیومی در برابر عواملی مانند نور و رطوبت بسیار مقاوم‌تر از انواع تیوپ‌های پلاستیکی است.
  • هزینه: معمولاً تیوپ‌های پلاستیکی ارزان‌تر از تیوپ‌های فلزی و آلومینیومی هستند.

کاربردهای سه نوع تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی

از هر سه نوع تیوپ پرکن‌های مذکور می‌توان در صنایع و کسب و کارهای مختلف استفاده کرد:

  • تیوپ پرکن فلزی: مناسب برای محصولات غذایی (کنسروها، پوره‌ها) و دارویی (پمادها، کرم‌ها).
  • تیوپ پرکن پلاستیکی: مناسب برای محصولات آرایشی و بهداشتی (کرم‌ها، ژل‌ها) و مواد غذایی (سس‌ها، چاشنی‌ها).
  • تیوپ پرکن آلومینیومی: مناسب برای محصولات دارویی (داروهای مایع، کرم‌ها) و غذایی (پاستا، سس‌ها).

نکات مهم برای خرید هر سه نوع تیوپ کن 

در زمان خرید هر نوع تیوپ پرکن، فارغ از فلزی بودن یا پلاستیکی بودن یا آلومینیومی بودن باید به موارد زیر دقت کنید تا بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که مناسب کار شما باشند.

نوع محصول

در ابتدا باید مشخص کنید دستگاه تیوپ پرکن مورد نظر برای پر کردن چه نوع تیوپ و چه نوع محصولی به کار می‌رود. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجم تولید

حجم تولید کسب و کارها متفاوت است. برای مثال حجم تولید روزانه یک کارخانه با حجم تولید یک کسب و کار خانگی قابل مقایسه نیست. بنابراین پرکن انتخابی باید پاسخگوی حجم تولید شما باشد. به این منظور باید دو ویژگی یعنی ظرفیت و سرعت کار دستگاه را به خوبی بررسی کنید.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت دستگاه باید خوب و قابل توجه باشد. برای مثال جنس بدنه و قطعات باید مقاوم باشند تا به زودی خراب نشوند.

تضمین و خدمات پس از فروش

دستگاه پرکن یک نوع ابزار صنعتی قابل توجه است. بنابراین باید از خدمات پس از فروش و ضمانت بهره‌مند باشد تا در صورت لزوم، تعمیر یا تعویض شود.

نحوه عملکرد عمومی تیوپ پرکن

همه دستگاه‌های تیوپ پرکن (چه فلزی، پلاستیکی و چه آلومینیومی) به طور کلی از چند مرحله تشکیل می‌شوند:

  • ورود تیوپ‌ها: تیوپ‌ها به صورت دستی یا اتوماتیک وارد دستگاه می‌شوند و در جایگاه مشخص خود قرار می‌گیرند.
  • پر کردن: مواد از مخزن ذخیره دستگاه به داخل تیوپ‌ها انتقال می‌یابد. میزان دقیق مواد پر شده معمولاً قابل تنظیم است تا از پر شدن بیش از حد یا کم پر شدن تیوپ‌ها جلوگیری شود.
  • دوختن یا بستن دهانه تیوپ: بعد از پر شدن، دهانه تیوپ به روش‌های مختلف بسته می‌شود که بسته به نوع تیوپ متفاوت است.
  • خروج تیوپ‌ها: پس از بستن دهانه، تیوپ‌ها از دستگاه خارج شده و به مرحله بعدی (بسته‌بندی یا آزمایش کیفی) منتقل می‌شوند.

نکته قابل توجه و متفاوتی که در مورد هر کدام از تیوپ‌های فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی وجود دارد در مورد نوع بستن دهانه در هر کدام از این تیوپ پرکن‌ها است.

  • نوع بستن دهانه در تیوپ پرکن فلزی: برای بستن دهانه تیوپ فلزی از فرآیند "دوختن" استفاده می‌شود. دستگاه بخش دهانه تیوپ را با حرارت یا فشار خم می‌کند و سپس لبه‌های تیوپ را به هم فشرده و مهر و موم می‌کند.
  • نوع بستن دهانه در تیوپ پرکن پلاستیکی: دهانه تیوپ‌های پلاستیکی معمولاً با استفاده از حرارت بسته می‌شود. دستگاه‌ها با گرم کردن دهانه، آن را ذوب کرده و سپس با فشار دو طرف دهانه را به هم جوش می‌دهند.
  • نوع بستن دهانه در تیوپ پرکن آلومینیومی: بسته شدن دهانه تیوپ آلومینیومی مشابه تیوپ فلزی است. دستگاه با استفاده از فشردن و دوختن لبه‌ها، دهانه تیوپ را می‌بندد. در این فرآیند، هیچ حرارتی مورد نیاز نیست و همه چیز با فشار مکانیکی انجام می‌شود.

تیوپ پرکن فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی را از کجا بخریم؟

برای صاحبان کسب و کار پیدا کردن یک مرکز با تجربه و معتبر برای خرید تجهیزات صنعتی اهمیت زیادی دارد. شرکت دانش بنیان فروهر تیسفون یکی از مراکز خرید آنلاین به آدرس tisfon.ir کاملا معتبر است که تجهیزات صنعتی گوناگونی از جمله تیوپ پرکن فلزی، تیوپ پرکن پلاستیکی و تیوپ پرکن آلومینیومی را به فروش می‌رساند. مهم‌ترین مزایا خرید از این مجموعه عبارت‌اند از موارد زیر:

گارانتی کالا

یکی از اولین و مهم‌ترین مزایا خرید از تیسفون این است که تمامی دستگاه‌ها از گارانتی کالا برخوردار هستند و در صورت بروز هر گونه مشکل از خدمات پس از فروش بهره‌مند خواهند شد.

قیمت مناسب 

یکی از مهم‌ترین مسائل صاحبان مشاغل، مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها است. قیمت دستگاه‌های تیوپ پرکن در مرکز فروهر تیسفون بسیار مناسب و رقابتی تعیین شده است تا برای کسب و کارها مناسب باشد.

خدمات پس از فروش 

پس از فروش نیز کارشناسان تیسفون دستگاه‌های تیوپ پرکن را نصب و راه‌اندازی کرده و به خریدار تحویل می‌دهند.

مشاوره رایگان

از آنجایی که خرید تجهیزات صنعتی مانند دستگاه تیوپ پرکن یک کار تخصصی است، کارشناسان ما در این زمینه به خریدار کمک می‌کنند و تمام اطلاعات مورد نیاز را به او می‌دهند.

نتیجه‌گیری

مجموعه تیسفون انواع تیوپ پرکن را با شرایط عالی به فروش می‌رساند و دستگاه‌های تیوپ پرکن این مرکز باعث افزایش چشمگیر روند تولید و بهره مالی در کسب و کار شما می‌شوند.