یک‌شنبه 27 خرداد 1403

بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است

قیمت بیت‌کوین در تاریخ 20 می (31 اردیبهشت 1403) به شدت افزایش یافت و از آن زمان در محدوده مشخصی در نوسان قرار دارد. معمولاً، معامله‌گران در زمان نزدیک شدن قیمت به مقاومت‌های سربار، دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند؛ اما جریان ورودی سرمایه به صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید همچنان ادامه دارد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت فارساید اینوستر، در تاریخ 20 و 21 می (31...

علیرغم رشد دوباره تقاضا برای خرید بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران نگران پرایس اکشن این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت هستند. جان بولینگر (John Bollinger)، خالق اندیکاتور باندهای بولینگر می‌گوید تحلیل وضعیت کنونی بیت کوین نشان می‌دهد این ارز دیجیتال به دنبال تثبیت در کوتاه‌مدت یا اصلاح قیمت است. شرکت متریال ایندیکیترز (Material Indicators) نیز مدعی شده در صورت عدم عبور قیمت بیت کوین از 71,500 دلار، احتمالا با ریزش قیمت مواجه خواهیم شد.

در حالی که بیت کوین منتظر یک جرقه است، به نظر می‌رسد فعلا توجه معامله‌گران به اتریوم و تایید احتمالی ETF‌های اسپات این ارز دیجیتال معطوف شده است. بدون شک تایید ETF‌های اتریوم می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد و به رشد بازار آلت کوین‌ها منجر شود.

روند بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا در روزهای آتی چگونه خواهد بود؟ در این مطلب تحلیل تکنیکال این ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

بیت کوین در تاریخ 20 می از مقاومت 68,000 دلاری عبور کرد، با این حال، فشار خریداران برای غلبه بر مقاومت سربار 73,777 دلاری کافی نبود.

اما نیمه پر لیوان این است که خریداران همچنان در تلاش‌اند تا قیمت بیت کوین را بالاتر از 70,000 دلار نگه‌دارند. اگر آنها موفق شوند، قیمت بیت کوین می‌تواند مقاومت 73,777 دلاری را هدف قرار دهد که در صورت شکسته شدن، می‌تواند تا 80,000 و سپس 84,000 دلار صعود کند.

در سمت مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی یا پس از آزمایش مقاومت سربار اصلاح شود، می‌توان انتظار داشت فاز تثبیتی برای چند روز دیگر ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

در حال حاضر همه نگاه‌ها به اتریوم و تکلیف ETF‌های اسپات آن جلب شده است. قیمت اتریوم سه روز پیش با انتشار اخبار مثبت در مورد ETF‌های اسپات خط مقاومت کانال نزولی را به سمت بالا شکست که از تغییر روند احتمالی خبر می‌دهد.

این پایان کار اتریوم نبود و قیمت از مقاومت 3730 دلاری نیز فراتر رفت. در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از این مقاومت حفظ کنند، اتریوم می‌تواند تا 4100 دلار صعود کند. اگر این مقاومت نیز شکسته شود احتمالا شاهد صعود تا 4868 دلار خواهیم بود.

در سمت مقابل، تشدید فشار فروش می‌تواند قیمت را به شدت کاهش داده و به زیر 3730 دلار برساند. در این سناریو، احتمال ریزش تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3224 دلار) وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال BNB

قیمت BNB در تاریخ 20 می از حوالی خط حمایت الگوی مثلثی متقارن افزایش یافت و خط مقاومت این الگو را به سمت بالا شکست. این نشان می‌دهد کفه ترازو به سمت خریداران متمایل شده و آنها دوباره بر بازار سوار شده‌اند.

قیمت BNB فردای آن روز به مقاومت سربار 635 دلاری رسید، با این حال، فشار فروش از تداوم رالی جلوگیری کرد. در صورتی که خریداران همچنان بر بازار مسلط باقی بمانند، احتمال شکسته شدن مقاومت 635 دلار بالا می‌رود. این اتفاق می‌تواند مسیر صعود تا 692 دلار را باز کند.

در سمت مقابل، در حال حاضر حمایت مهمی در حوالی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (590 دلار) قرار دارد که باید به آن توجه داشت. اگر BNB به زیر این میانگین متحرک و سطح حمایتی پس از آن سقوط کند، احتمالا برای چند روز دیگر شاهد نوسان قیمت بین 495 تا 635 دلار خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال سولانا

به دنبال رشد بازار رمزارزها در تاریخ 20 می، قیمت سولانا از مقاومت 185 دلاری عبور کرد، با این حال، فشار خریداران برای تداوم رالی صعودی کافی نبود.

فردای آن روز قیمت سولانا دوباره به زیر 185 دلار رسید که نشان می‌دهد فشار فروشندگان همچنان ادامه دارد. با این حال، شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (161 دلار) و قرار گرفتن شاخص RSI در محدوده مثبت نشان می‌دهد در مسیر پیش رو مقاومت زیادی وجود ندارد.

در صورتی که خریداران بار دیگر بتوانند قیمت را به بالای 185 دلار برسانند، احتمال رشد بیشتر تا مقاومت سربار 205 دلاری وجود خواهد داشت. پیش‌بینی صعودی در صورت سقوط قیمت سولانا به زیر میانگین‌های متحرک خود فاقد اعتبار خواهد شد.

بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است 2
بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است 3
بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است 4
بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است 5
بررسی روند بیت کوین، اتریوم و سولانا / بازار رمزارزها در انتظار جهش است 6