دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

بررسی طرح جامع مرزبانی در مجلس / شورای عالی مرز تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بررسی طرح جامع مرزبانی در مجلس / شورای عالی مرز تشکیل می‌شود

رئیس کمیته مرز مجلس از بررسی طرح جامع مرزبانی در این کمیته خبر داد.

- اخبار سیاسی -

شهریار حیدری رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از بررسی طرح جامع مرزبانی در این کمیته خبر داد و گفت: این موضوع 10 سال است که در مجلس مطرح است که هیچ‌گاه به جمع‌بندی نرسیده است و در جلسه اخیر کمیته مرز با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه این طرح را مورد بررسی قرار دادیم تا به زودی تعیین تکلیف شود.

وی درباره محور طرح جامع مرزبانی، افزود: هدف از تدوین آن تقویت مرزبانی هم از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات، بودجه همچنین تغییر در چارت سازمانی است.

رئیس کمیته مرز مجلس بیان کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان مربوطه داشتیم به آنها فرصت داده شد تا هفته آینده پیشنهادات خود را در راستای طرح مذکور و تقویت مرزبانی به کمیته مرز ارائه کنند تا جمع‌بندی‌های نهایی انجام شود تا یک طرح کامل و پخته به کمسیون و صحن علنی ارائه شود.

حیدری با بیان اینکه چارت مرزبانی فعلی نیاز به بروز شدن دارد، گفت: در طرح جامع مرزبانی تلاش خواهد شد تا چارت متناسب با تهدیدات و شرایط فعلی امنیتی و نیاز روز کشور بروز شود.

وی اظهار کرد: در این طرح تشکیل شورای عالی مرز به ریاست رئیس جمهور پیش‌بینی شده تا مجموعه مصوبات قابلیت اجرایی پیدا کند.

نماینده قصرشیرین در مجلس گفت: موضوعات مطرح شده در این طرح در حد پیشنهاد است که نیاز به تصویب در کمسیون امنیت ملی و جلسه علنی دارد.

انتهای پیام /