جمعه 10 فروردین 1403

برنامه ریزی برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد در یمن و سوریه

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
برنامه ریزی برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد در یمن و سوریه

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست های دانشگاه در عرصه بین‌الملل گفت: به دنبال راه‌اندازی دانشگاه در صنعا یمن، سوریه و کشورهای مختلف هستیم.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست های دانشگاه در عرصه بین‌الملل گفت: به دنبال راه‌اندازی دانشگاه در صنعا یمن، سوریه و کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: «دانش» مایه اقتدار و یک ضرورت جدی ملی است. سیاست جمهوری اسلامی و نظر رهبر معظم انقلاب، تقویت هرچه بیشتر سطح علم و دانش است.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با وجود همه سختی‌ها گام‌های موثری در عرصه تقویت علم و دانش برداشته شده است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از 40 درصد از ظرفیت آموزش عالی کشور، نقش مهمی در این عرصه دارد.

وی گفت: مدعیان علم دنیا همچون آمریکا امروز عامل جدی مبارزه با علم هستند و زمانی که رهبر معظم انقلاب تاکید به استفاده از دانش هسته‌ای در کشورمان داشتند، آمریکایی‌ها به‌دنبال محرومیت ما از این دانش بودند اما این ما بودیم که پیروز این مصاف سخت شدیم و به غنی‌سازی اورانیوم و موفقیت‌های بسیاری در این عرصه رسیدیم.

بروجردی به تاثیرگذاری دانشگاه در تحولات جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه امروز کشورمان از یک امنیت پایدار ارزشمند برخوردار است، گفت: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و تامین نیازهای کارخانجات توسط دانشگاه، یکی از ضروریات است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نیازهای کشور در دوران تحریم و کرونا در داخل کشور تامین شده است. ورود دانشگاه برای افزایش سرعت واکسیناسیون، مشارکت ملی در امر واکسیناسیون و مبارزه با کرونا در این دوران بسیار تاثیرگذار بوده است.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست های این دانشگاه در عرصه بین‌الملل گفت: به دنبال راه‌اندازی دانشگاه در صنعا یمن، سوریه و کشورهای مختلف هستیم و این امر در مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان در منطقه اثرگذار است.

وی در ادامه سفر به استان گیلان، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا بازدید کرد و در این بازدید با اشاره به ظرفیت آموزشی بالای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و برون‌مرزی، گفت: علاقه وافر کشورهای همسایه علی الخصوص آذربایجان فرصت بسیار خوبی را جهت جذب دانشجو برای ما مهیا کرده که باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

بروجردی همکاری و افزایش تعاملات بین‌المللی را امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب واحد آستارا جهت جذب دانشجویان غیرایرانی در اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه درآمدزایی و گسترش کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با ارتباط و جذب دانشجویان خارجی امکان پذیر است، تصریح کرد: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی برای تعامل و تقویت ارتباط با دانشگاه‌های همسایه است.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی لزوم توجه جدی به امور رفاهی و فوق برنامه را برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی امری مهم دانست.