چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

برنامه‌ریزی نهادهای دانشگاهی در پاسخ به اشتیاق دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی اربعین

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برنامه‌ریزی نهادهای دانشگاهی در پاسخ به اشتیاق دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی اربعین

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ زیارت حرم اباعبدالله الحسین همواره برای شیعیان از آرزوها بوده به طوریکه حتی اگر بارها به این مکان مقدس مشرف شده باشیم باز هم در آرزوی دیدار دوباره هستیم، البته زیارت با پای پیاده و برای گرامیداشت اربعین شهادت سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان حال و هوای دو چندان دارد و هر شیعه‌ای آرزو دارد نه یک بار بلکه چند باره و هر ساله گام در این مسیر بنهد.

جامعه دانشگاهی نیز از این شور و اشتیاق مستثنی نیستند و علاقه وافری به حضور در راهپیمایی هر ساله اربعین دارند، امسال حتی حضور در این مراسم اشتیاق بیشتری نیز دارد چرا که در سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم پرفیض برگزار نشد.

* برنامه‌ریزی برای پاسخ به اشتیاق دانشجویان در مراسم اربعین

اما امسال دانشگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی چه برنامه‌ای برای پاسخ به این شور و اشتیاق دانشگاهیان دارند؟

ابلاغ دستورالعمل مدیریت بهداشت محیط اربعین

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی اعلام کرده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بیماری‌های واگیردار در کشورها اعمال نظارت‌های بهداشتی از حساسیت بیشتری برخوردار است بنابراین بر آماده‌سازی تجهیزات و وسایل نقلیه مورد نیاز بازرسی برای تیم‌های عملیاتی، تعیین محل مناسب برای استقرار تیم‌های عملیاتی، آمادگی آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب و مواد غذایی شهرهای نزدیک به پایانه‌های مرزی، تهیه مواد گندزدای محیطی به مقدار لازم، تمهیدات لازم به منظور صدور کارت بهداشت متصدیان و کارگران شاغل در مراکز، اماکن و خادمین موکب های تحت پوشش مشمول اخذ کارت بهداشت، تاکید می‌شود.

نحوه ثبت‌نام دانشگاهیان برای حضور در اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین

فراخوان ثبت‌نام اولیه دانشگاه‌ها اعلام شده و دانشجویان می‌توانند از طریق سایت دانشگاه‌ها برای حضور در مراسم پرفیض اربعین اقدام کرده و از تسهیلات دانشگاه‌ها برای دانشجویان نیز برخوردار شوند.

البته زائران حرم اباعبدالله باید واکسیناسیون خود را تکمیل کرده باشند.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از آغاز پیش ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: دانشجویان تا دهم مردادماه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند، زمان سفر نیز 17 تا 25 شهریورماه است.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به تشکیل ستاد اربعین دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای ارائه تسهیلات رفت و آمد و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز از ارائه تسهیلات به دانشجویان برای تردد رایگان در راهپیمایی اربعین حسینی و دریافت مجوز خروج خبر داد.

به گزارش فارس، صندوق رفاه دانشجویان نیز تسهیلاتی برای دانشجویان در نظر گرفته است تا وسایل ایاب و ذهاب در اختیار زائران دانشجو قرار گیرد و همچنین وام قرض‌الحسنه نیز به دانشجویان پرداخت می‌شود.

آمادگی مواکب خدمات رسانی به زائران دانشجو

چند موکب در نجف و کربلا برای خدمات رسانی و اسکان و استراحت زائران دانشجو آماده شده است، زائران می‌توانند در این مواکب از خدمات صبحانه‌، ناهار و شام برخوردار شوند و برنامه‌های فرهنگی نیز در این مواکب برپاست.

تشکیل قرارگاه‌های استانی برای ارائه تسهیلات رفت و آمد به دانشجویان زائر

محمدعلی اسلامی مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز از برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور دانشگاهیان در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: وزارت علوم یک قرارگاه اصلی به عنوان ستاد برنامه‌ریزی اربعین دارد که قرارگاه‌های استانی در زیرمجموعه آن است و برنامه‌ریزی‌ها برای اعطای تسهیلات به دانشجویان در این قرارگاه‌ها انجام می‌شود. به گزارش فارس، اعزام ایمن و رایگان دانشجویان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌ریزی‌های دیگر وزارت علوم است. انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اربعین

پیاده روی اربعین دانشگاه ها تسهیلات دانشگاه برای اربعین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
برنامه‌ریزی نهادهای دانشگاهی در پاسخ به اشتیاق دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی اربعین 2
برنامه‌ریزی نهادهای دانشگاهی در پاسخ به اشتیاق دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی اربعین 3
برنامه‌ریزی نهادهای دانشگاهی در پاسخ به اشتیاق دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی اربعین 4