جمعه 30 شهریور 1403

برنامه ملی انگلستان برای حفظ سلامت افراد مسن در دوره قرنطینه

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برنامه ملی انگلستان برای حفظ سلامت افراد مسن در دوره قرنطینه

پژوهشگران انگلیسی، یک طرح ملی را برای مراقبت در برابر کووید -19 ارائه داده‌اند تا در دوره قرنطینه، از افراد مسن در برابر عوارض جانبی کووید -19 محافظت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دتایمز، سازمان‌های سلامت عمومی انگلیس، یک برنامه ملی مراقبت در برابر کووید -19 را آغاز کرده‌اند تا از افراد مسن در برابر همه‌گیری این بیماری محافظت کنند و آنها را طی زمستان، مقاوم و سالم نگه دارند. طرح این پروژه، از سوی گروهی از دانشمندان و پزشکان ارائه شده است که در حوزه‌های فیزیولوژی، تغذیه و فیزیوتراپی فعال هستند.

پژوهشگران در بررسی‌های جدید خود دریافتند که تقریبا از هر سه فرد مسن، یک نفر، فعالیت فیزیکی کمتری طی نخستین مرحله قرنطینه در ماه مارس داشته است. 43 درصد از این افراد گفتند که دیگر دلیلی برای فعالیت فیزیکی نداشته‌اند و یا دلایل آنها بسیار کم بوده است. 32 درصد نگران ابتلا به کووید -19 بودند و 29 درصد نیز انگیزه کافی را برای ورزش کردن نداشتند.

فعالیت فیزیکی، عامل مهمی در حفظ سلامت و مقاومت بدن است. محبوس ماندن افراد مسن در خانه می‌تواند به از دست دادن عضله، افزایش چربی و مقاومت انسولین منجر شود که در ابتلا به دیابت نوع دو نقش دارند. این تغییرات در صورتی رخ می‌دهند که فعالیت فیزیکی به صورت قابل توجهی کاهش یابد. این موضوع می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری برای افراد مسن‌تر به همراه داشته باشد.

افزایش خطر بستری شدن ناشی از ابتلا به کووید -19، شدت بیماری و مرگ، با شاخص توده بدنی و میزان شکنندگی در افراد مسن مرتبط هستند؛ در نتیجه مهم است که افراد مسن‌تر تحت مراقبت قرار بگیرند تا تناسب اندام و سلامت آنها طی دوره قرنطینه حفظ شود و مقاومت آنها در برابر کووید -19 بهبود یابد. هدف برنامه ملی مقاومت در برابر کووید -19 این است که افراد مسن طی دوره قرنطینه تحت مراقبت قرار بگیرند تا سلامت و مقاومت بدن آنها در زمستان حفظ شود.

نکاتی که در این برنامه مطرح شده‌اند، به شرح زیر است:

* یک برنامه ورزش منظم که بر افراد مبتلا به عوامل خطرناک کووید -19 از جمله اضافه وزن، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی - عروقی و "کم‌ماهیچگی" یا "سارکوپنیا"(Sarcopenia) تمرکز دارد.

* راهنمایی واضح برای پیروی از یک رژیم غذایی متعادل که میزان کافی از پروتئین و مواد انرژی‌زا را در خود جای داده است.

* تقویت سلامت روحی به واسطه ایجاد جوامع مجازی برای مقابله با انزوای اجتماعی.

* کمک گرفتن از اقوام و داوطلبان برای حمایت از تغییر رفتار در افراد مسن.

این برنامه باید مورد حمایت پلتفرم‌های دیجیتال و شبکه‌های پخش برنامه قرار بگیرد.

پروفسور "پاول گرینهاف"(Paul Greenhaff)، از متخصصان "دانشگاه ناتینگهام"(University of Nottingham) انگلستان گفت: با اجرای دومین مرحله قرنطینه در انگلستان، میزان فعالیت فیزیکی مردم کاهش خواهد یافت. فعالیت فیزیکی، عامل مهمی در حفظ سلامت و مقاومت بدن است و به محافظت در برابر کووید -19 کمک خواهد کرد.

وی افزود: قرنطینه به رغم اهمیتی که در کاهش ابتلا به کووید -19 دارد، می‌تواند عوارض جانبی برای سلامت جسم و روح افراد مسن‌تر به همراه داشته باشد. این تغییرات، به سرعت رخ می‌دهند و افراد، کاهش قابل توجه توده عضلانی را تجربه می‌کنند. ما از سازمان‌های سلامت عمومی درخواست می‌کنیم تا برنامه ملی مقاومت در برابر کووید -19 را فورا آغاز کنند و به حمایت از افراد مسن طی دوره قرنطینه بپردازند.

گرینهاف اضافه کرد: با کوتاه‌تر شدن و سردتر شدن روزها در زمستان، افراد مسن‌تر با عوارض جانبی قرنطینه رو به رو خواهند شد؛ بنابراین ما باید تلاش خود را برای حفظ سلامت آنها دو برابر کنیم.

انتهای پیام