یک‌شنبه 27 خرداد 1403

برنده نوجوان جایزه 12 هزار دلاری / قهرمانی مقتدرانه بردیا دانشور در سوپرمسترز شارجه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برنده نوجوان جایزه 12 هزار دلاری / قهرمانی مقتدرانه بردیا دانشور در سوپرمسترز شارجه

بردیا دانشور، شطرنج‌باز 17 ساله ایرانی، مقتدرانه قهرمان مسابقات سوپرمسترز شارجه شد.

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقات سوپرمسترز شارجه، چهار بازیکن بازی‌ها را با امتیاز 6/5 در صدر جدول رده‌بندی به پایان رساندند و این بردیا دانشور 17 ساله بود که در میان استادان بزرگ شطرنج جهان، بدون شکست و بر اساس معیارهای تای بریک برنده اعلام شد.

در این مسابقات ولودار مورزین و سام شنکلند در رتبه‌های بعدی ایستادند، و شمس الدین وخیدوف هم پس از کسب یک امتیاز کامل در دور نهم مقام چهارم را به دست آورد.

در بخش چلنجرز نیز، دیویا دشموک 18 ساله در رتبه اول قرار گرفت. او مسابقه را با امتیاز تای بریک بهتر از لیا گاریفولینا و سینا موحد به پایان رساند.

نقطه عطف بردیا دانشور در این مسابقات، پیروزی او در دور هفتم مقابل آراوینده چیتامبارام، شطرنج‌باز برجسته بود. دانشور در یک عملکرد فوق‌العاده موفق شد در این دور به برد برسد و سپس با شاکلند در مقام اول قرار بگیرد. پس از آن تساوی در دورهای 8 و 9 برای دانشور کافی بود تا مقام اول را به‌دست بیاورد.

برای درک بزرگی این پیروزی کافیست رده‌بندی نخستین این مسابقات را تماشا کرد. این شطرنج‌باز 17 ساله در این رتبه‌بندی بخت پنجاهم بود و با ارائه یک عملکرد عالی توانست رتبه اول را کسب کند.

برنده نوجوان جایزه 12 هزار دلاری / قهرمانی مقتدرانه بردیا دانشور در سوپرمسترز شارجه 2
برنده نوجوان جایزه 12 هزار دلاری / قهرمانی مقتدرانه بردیا دانشور در سوپرمسترز شارجه 3