دوشنبه 16 مهر 1403

برگزاری مانور ایمنی زلزله برای دانش آموزان گیلان با شیوه ای متفاوت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری مانور ایمنی زلزله برای دانش آموزان گیلان با شیوه ای متفاوت

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» را در فضای مجازی شاد در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

امیر مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تصمیم سازمان مدیریت بحران کشور برای اجرای مانور مجازی زلزله و ایمنی به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مقابله و کنترل کرونا به صورت مجازی و در بستر فضای شاد برای دانش آموزان و به صورت فایل آموزشی و اجرای آن در منزل بوده است.

وی گفت: آژیر ساعت 9 برای قراردادن دانش اموزان در فضای مانور به صدا درامد که اجرای این مانور برای همه دانش‌آموزان ساکن طبقات بالای آپارتمان‌ها و طبقات پایین، تعریف شده و می‌توانستند تمرین بسیار خوبی برای نحوه جای‌گیری در زمان وقوع زلزله داشته باشند.

مرادی افزود: طی نشست‌های متعدد هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش، دایره دانش آموزی، صدا و سیما، هلال احمر و آتش نشانی انجام شد و این فایل آموزشی برای سه هزار و 500 مدیر در آموزش و پرورش و 380 هزار دانش آموز بارگذاری شد تا دانش آموزان بتوانند در منازل به صورت آنلاین در این مانور شرکت کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان علاوه بر فراگیری این آموزش ها موارد ایمنی لازم در زمان بحران را به دیگر افراد خانواده خود انتقال دهند تا آسیب کمتری را در زمان وقوع بحران شاهد باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در اجرای این مانور دانش‌آموزان باید به عنوان یک عضو مدیریت بحران نحوه برخورد با زلزله را بطور دقیق یاد بگیرند، اجرا کنند و به اعضای خانواده‌شان هم آموزش بدهند.

در مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گیلان به دانش آموزان آموزش های لازم درباره نحوه مواجهه آنان با حوادث طبیعی از جمله زلزله ارائه شد.

*س_برچسب‌ها_س*