جمعه 7 اردیبهشت 1403

برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

تهران - ایرنا - برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم، ویژه آثار منتشر شده در سال 1398، معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی هفت‌اقلیم در مراسمی برخط، عصر روز شنبه (24 مهر) معرفی شدند.

بر اساس اعلام داوران، برگزیدگان این دوره از این قرار است:

رمان

پرده آهنین، علی شروقی، از نشر ثالث (برگزیده اول)

روز دیگر شورا، اثر فریبا وفی از نشر مرکز (شایسته تقدیر اول)

طبقه منفی دو، اثر فاطمه جعفریان از نشر ثالث (شایسته تقدیر دوم)

مجموعه‌داستان

مجموعه داستان ساکن خانه دیگران، نوشته محمد رضا زمانی، نشر ثالث به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و مجموعه داستان فلامینگوهای بختگان نوشته علی صالحی بافقی، نشر مرکز به عنوان اثر شایسته تقدیر سال 98 شناخته شدند.

داوری دهمین جایزه ادبی هفت اقلیم را در بخش رمان صمد طاهری، احمد آرام، رضا زنگی آبادی و در بخش مجموعه داستان داوری علی خدایی، محمد حسینی و فرشته احمدی به عهده داشتند.

به گزارش ایرنا جایزه ادبی هفت اقلیم، در سال 1388 توسط گروهی از نویسندگان مستقل ایران با دبیری آیت دولتشاه آغاز به کار کرد. این جایزه در ابتدا به داستان‌های کوتاه منتشر نشده اختصاص داشت اما بعد از یک دوره مقدماتی داستان کوتاه، تغییر مسیر داد و در دور اول، رسما به جمع جوایز کتاب‌های منتشر شده پیوست و تاامروز هم بر این منوال حرکت کرده است.

هیات موسس جایزه ادبی هفت اقلیم در سال 1393 و همزمان با چهارمین دوره جایزه ادبی، موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم را تاسیس کرد و تا به امروز به عنوان موسسه فرهنگی و هنری هفت اقلیم در زمینه آموزش هنر و برگزاری کارگاه های تخصصی فعالیت می کند.

*س_برچسب‌ها_س*