جمعه 28 اردیبهشت 1403

برگزیدگان ششمین جشنواره رویش دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و تقدیر شدند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برگزیدگان ششمین جشنواره رویش دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و تقدیر شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی که به صورت مجازی در این آیین حضور پیدا کرد، ضمن تبریک عید غدیرخم، گفت: امیدوارم این مناسبت بهانه‌ای برای آشنایی هر چه بیشتر باشخصیت حضرت مولا علی (ع) باشد. حضرت علی (ع)، شخصیت منحصر به فردی در طول تاریخ است که هر کس با هر عقیده و هر نگاهی با آن آشنا شده، در مقابل او سر...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی که به صورت مجازی در این آیین حضور پیدا کرد، ضمن تبریک عید غدیرخم، گفت: امیدوارم این مناسبت بهانه‌ای برای آشنایی هر چه بیشتر باشخصیت حضرت مولا علی (ع) باشد. حضرت علی (ع)، شخصیت منحصر به فردی در طول تاریخ است که هر کس با هر عقیده و هر نگاهی با آن آشنا شده، در مقابل او سر تعظیم فرود آورده است و این افتخاری برای ما مسلمانان است که شخصیت والایی، چون حضرت علی (ع) داریم.

وی ادامه داد: از همه دانشجویان درخواست می‌کنم در اولین فرصت که فراهم شد تلاش کنند با نهج البلاغه آشنا شوند. وقتی با نهج البلاغه مواجه می‌شویم و به حکمت‌ها و نامه‌هایی که در آن آمده است دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم کلامی متعالی و فوق توان بشر است. نهج البلاغه از نعمت‌های بزرگی است که ما به عنوان یک سرمایه فرهنگی در اختیار داریم و امیدوارم بتوانیم آن را ترویج کنیم تا با شخصیت امام علی علیه السلام بیشتر آشنا شویم.

معتمدی با قدردانی از همه حاضران در جلسه، گفت: کانون‌های فرهنگی بستری فراهم می‌کند تا دانشجویان بر اساس علاقه بتوانند استعداد‌های خود را نشان دهند. در کانون‌های فرهنگی، برای ما قاعده هرم و نوک هرم، هر دو مهم است. قاعده هرم یعنی اینکه کانونی تشکیل شود و فعالیت کند. جدا از حضور در رقابت‌ها خود آن کانون، چون بستری برای فعالیت فرهنگی دانشجویان محسوب می‌شود، مهم است. امیدوارم کانون‌های فرهنگی دانشگاه روزبه‌روز فعال‌تر و قوی‌تر شوند تا بتوانیم از این طریق فضای فرهنگی دانشگاه را ارتقا دهیم.

وی افزود: نوک هرم هم یعنی وقتی کانون‌های دانشگاه در رقابت با کانون‌های دانشگاه‌های دیگر، شایستگی‌های خود را نشان می‌دهند، برای ما بسیار ارزشمند است. این رقابت‌ها نشان می‌دهد کسانی که در زمینه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند بیشتر و بیشتر با استعداد‌ها و قابلیت‌های خود آشنا شده اند. امیدوارم دانشجویان بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و ما نیز بتوانیم با کمک دانشجویان، فضای دانشگاه را به سمت یک فضای علمی و فرهنگی سوق دهیم.

در ادامه این مراسم، معصومه اسمعیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: خرسندیم از اینکه جوانانی داریم که در همه صحنه‌ها، دارای هنر، انگیزه، فکر و عمل هستند. دانشگاه حتی در روز‌های تعطیل نیز پناهگاهی برای دانشجویان است تا با دست به دست هم دادن هویت ملی خود را معرفی کنند و بگویند که من افتخار می‌کنم یک ایرانی هستم.

وی ادامه داد: این تنها دلگرمی، ارزش و تنها پایگاهی است که مردم یک ملت آن را آرزو می‌کنند و می‌خواهند که جوانان این را درک کنند تا برای ماندگاری هویت خود، برای تمایز قائل شدن بین آن‌ها و ملیت‌های دیگر تلاش کنند و بودن خود را به اثبات برسانند. خوشحالم در جمع کسانی هستم که این درک را دارند تا با هنر و استعداد خود، ایرانی بودن خود را به اثبات برسانند.

در بخش دیگری از این مراسم، اسامی نفرات برتر و کانون‌های برگزیده به صورت زیر اعلام و از آن‌ها تقدیر شد.