چهارشنبه 4 مهر 1403

بسیج سازندگی عبابافی بوشهر را جهانی می‌کند / دولت سال گذشته اعتبار 2هزار میلیاردی جهادگران را صفر کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسیج سازندگی عبابافی بوشهر را جهانی می‌کند / دولت سال گذشته اعتبار 2هزار میلیاردی جهادگران را صفر کرد

زهرایی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در استان بوشهر با حمایت سازمان بسیج سازندگی وارد عرصه تولید در مقیاس جهانی خواهد شد، حمایت از عبابافی در روستای بحیری شهرستان دشتی است که در آینده‌ای نه چندان دور با اراده مردم جهانی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع خبرنگاران بوشهری، گفت: در گام دوم انقلاب عنوان استقرار نظام در همه شرایط تحریم‌ها رقم خورد، اما در دولت سازی خیلی موفق عمل نکردیم و این موضوع به عنوان پیش فرض مطرح شده است.

زهرایی با تشکر از حماسه مردم در انتخابات 1400، اظهار کرد: طلیحه دولت اسلامی که مردم در 28 خرداد سال جاری حماسه آفریدند. مردم در این روز به ناکارآمدی دولت رای ندادند، بلکه مردم به دولت اسلامی رای دادم، مردم به نظام رای دادند.

این جهادگر افزود: امروز مردم نمره 100 گرفتند و نوبت به مسئولین است که شبانه روزی سالم بدون رانت و فساد ثابت کنند می شودها و می توان‌ها را تا کشوری پویا داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: بسیج تبدیل کننده تهدید‌ها به فرصت است و خود را مکلف می‌داند در همه حوادث و بحران‌ها اقدامات لازم انجام دهد. بسیج مربوط به حزب خاص نیست و به عنوان خادم انقلاب در بسیاری از عرصه های مختلف فعالیت می کند.

وی با اشاره به ایینکه بسیج سیاسی نیست، تصریح کرد: امروز ماهیت بسیج سازندگی به گروه‌های جهادی و تشکیل جهادگران در ارائه خدمات مختلف در مناطق محروم است. در حال حاضر 6 هزار گروه جهادی با نام شهید قاسم سلیمانی در کشور به صورت خودجوش شکل گرفته و برنامه‌های مختلفی با حمایت 100 درصدی مردم انجام می‌دهند.

وی ابراز کرد: امروز گروه های جهادی در دفاع مقدس نوین قرار دارند و با حضور در روستاها به مردم انقلاب خدمات ارائه می‌کنند. همان طلبه‌ای که با روحیه جهادی در خط مقدم کرونا حضور پیدا می کند و یا جوانی که در گرمترین هوای سال در مناطق محروم با حداقل امکانات به مردم خدمت می کند، نمادی از دفاع مقدس نوین است.

زهرایی اذعان کرد: در حال حاضر 42 هزار گروه جهادی در سراسر کشور ساماندهی شده است که جمعیتی حدود 700 هزار نفر جوان متخصص در حوزه های مختلف علمی، عمرانی، پژوهشی و غیره را شکل می دهد. برای استفاده از ظرفیت ها 22 قشر بسیج و سایر نهادها مانند دارالقرآن‌ها، هیئت‌های مذهبی در کنار گروه های جهادی بسیج سازندگی قرار دارند و به مردم بدون توجه به دیدگاههای سیاسی خدمات ارائه می‌کنند.

این جهادگر تصریح کرد: گروههای جهادی جریان غیر سیاسی هستند و فقط به عنوان کمک به جریان اقتصادی وارد عرصه شدند، اما هیچ فعالیت اقتصادی ندارند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سال 86 در قالب قانون توسط مجلس شورای اسلامی به عنوان دستگاه اجرایی معرفی و سایر دستگاههای اجرایی مکلف شدند پروژه های کوچک آمل منفعت با مشارکت بسیج سازندگی و مردم انجام شود. طرح محرومیت زدایی مردم پایه طراحی شده است که در قرارگاه امام حسن مجتبی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر 10 هزار و 283 روستا به عنوان اولویت اصلی بسیج سازندگی در راستای معروفیت زدایی برای سال 1400 با اولویت آب شرب و آب کشاورزی، مسکن محرومین، کارگاه های تولید و اشتغال، جاده بین مزارع و بهسازی مدرسه دو تا سه کلاسه برنامه ریزی شده است..

این جهادگر با اشاره به اجرای طرح اشتغال در استان بوشهر، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در استان بوشهر با حمایت سازمان بسیج سازندگی وارد عرصه تولید در مقیاس جهانی خواهد بود، حمایت از عبابافی در روستای بحیری شهرستان دشتی است که در آینده ای نه چندان دور با ارادی مردم جهانی خواهد شد.

زهرایی افزود: در حال حاضر 1100 محله آسیب پذیر در سراسر کشور که مشکلات اجتماعی دارند و در حاشیه شهرها قرار دارند شناسایی شده است. از این آمار 360 محله در دستور کار قرار گرفته که مجموعه سازمان بسیج سازندگی کشور با همکاری سایر دستگاه های اجرایی فعالیت در این مناطق را آغاز خواهد کرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سال 1399 علی‌رغم اینکه همه مکاتبات و مصوبات از دولت، مجلس و سازمان برنامه بودجه برای اختصاص 2 هزار میلیارد تومان انجام شده بود، اما دولت هیچ اعتباری را واریز نکرد، اما با تدبیر مجموعه سپاه پاسداران همه پروژه ها به صورت استانی و با مشارکتت دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

وی ادامه داد: دربودجه سال 1400 رد پای بسیج سازندگی وجود دارد که شش درصد پول قیر، پروژه آب، ایجاد راه روستایی و غیره در ردیف بودجه قرار گرفته است.

زهرایی تصریح کرد: سال گذشته 14 و نیم میلیون بسته کمک مومنانه، 49000 جهیزیه، 1100000 لوازم خانگی غیر جهیزیه، یک و نیم میلیون تبلت و کیف، 90 میلیارد تومان کارت هدیه و 14 هزار خانه مرمت سازی شده و 30 میلیون پرس غذا بین نیازمندان توسط سازمان بسیج سازندگی کشور توزیع شد.

انتهای پیام /