چهارشنبه 18 مهر 1403

بسیج فرهنگیان البرز 18 برنامه روشنگرانه اجرا می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج فرهنگیان البرز 18 برنامه روشنگرانه اجرا می کند

کرج - ایرنا - مسوول سازمان بسیج فرهنگیان البرز گفت: به مناسبت هفته بسیج 18 برنامه روشنگرانه با رویکرد ولایت مداری در این استان به اجرا در می آید.

مجتبی آمرکاشی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته بسیج درحوزه آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: یکی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی های بسیج، مکتبی بودن است.

وی خاطرنشان کرد: همین ایدئولوژی و مکتبی بودن، بسیج را از نیروهای نظامی کلاسیک دنیا متمایز کرده است.

وی بیان داشت: در سال 1358 قبل از شروع جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و امام راحل (ره) با آن تیزبینی و آینده نگری که داشتند می دیدند که تنها نهادی که می تواند انقلاب اسلامی و کشور را در برابر آسیب ها و تهدیدها بیمه کند بسیج و تفکر بسیجی است.

آمرکاشی با اشاره به اینکه معلمان درحوزه آموزش و پرورش و تعالی بینش‌ها و باورهای دانش آموزان موفق عمل کرده و همواره درتمامی عرصه ها پیشتازند، خاطرنشان کرد: معلمان استان البرز نیز دراین وضعیت کرونایی یکی از رسالت های خود را درآموزش فضای مجازی به دانش آموزان در زمینه تبیین تفکر بسیجی و گام دوم انقلاب اعلام کرده اند.

وی، برگزاری پویش لبخند رضایت، مسابقه کتابخوانی و ورزشی، مربیان وصالحین درشاد، دیدار با ائمه جمعه، طرح رلال اندیشه، نمایشگاه فرهنگی، دیدار با خانواده معظم شهدا و تقدیر از بسیجیان فعال در عرصه های جهادی را از جمله برنامه های بسیج فرهنگیان به مناسبت هفته بسیج در البرز عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش روشنگری درفضای باز، مسابقه مقاله نویسی، گلباران مزار شهدا، تبیین گام دوم انقلاب درفضای مجازی و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از دیگر برنامه های بسیج فرهنگیان را در هفته بسیج تشکیل می دهد.

مسوول بسیج فرهنگیان البرز یادآورشد: دراین هفته برای فرهنگیان بسیجی البرز، دوره آسیب های اجتماعی با موضوع مواد مخدر، مسابقه کتابخوانی از کتاب عفاف و حجاب شهید مطهری، برنامه خاطره گویی دفاع مقدس و مسابقات قرآنی برگزارمی شود.

آمرکاشی ادامه داد: فرهنگیان استان البرز درهفته بسیج با ندای لبیک یا امام خامنه ای باردیگر با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق می کنند.

دراین نشست سایر اعضای ستاد استانی بسیج فرهنگیان در راستای گرامیداشت هفته بسیج درحوزه آموزش و پرورش سخن گفتند و بر برنامه ریزی کیفی برای اجرای برنامه های اثربخش فرهنگی دربستر شبکه شاد و فضای مجازی از طریق پیام رسان های داخلی تاکید کردند.

استان البرز500 هزار دانش آموز و 24 هزار فرهنگی شاغل دارد.

*س_برچسب‌ها_س*