یک‌شنبه 15 مهر 1403

بسیج همواره در کنار دولت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج همواره در کنار دولت است

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بسیج مرد میدان‌های سخت بوده و به عنوان رقیب سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه همواره در کنار دولت است تا کمک کار همه دستگاه‌ها باشد.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بسیج سازندگی و مجمع جهادگران استان زنجان که با حضور خیرین و کارآفرینان برتر استان در سالن ولایت سپاه زنجان و به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در نواحی نیز برگزار شد، افزود: بسیج، تعامل بسیار خوب و مفیدی با همکاری خیرین، گروه های جهادی، مردم و مسوؤلان داشته و خدمات رسانی کرده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عملکرد بسیج سازندگی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای یک هزارو 790 پروژه عمرانی، 389 پروژه تعمیراتی، انعقاد 229 تفاهم نامه همکاری، اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت 3، ترویج و توسعه صندوق های قرض الحسنه مردمی و محله محور، اعزام تیم های پزشکی در مناطق محروم، فعالیت در حوزه رسانه و فضای مجازی، ارائه تسهیلات بانکی در راستای اقتصاد مقاومتی، فعالیت در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا و لبیک به کمک مومنانه، ایجاد کارگاه های آموزشی، مهارتی و ترویجی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای، از جمله فعالیت های بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در جهت محرومیت زدایی و خدمات رسانی است.

سرهنگ طهماسبی، ضمن ابراز امیدواری به اینکه با ادامه فعالیت های بسیج سازندگی استان، شاهد اجرای برنامه ها و طرح های خوب و مناسب به منظور پیشرفت و آبادانی کشور باشیم، افزود: لازم است بسیجیان بیش از گذشته پای کار آمده و از تجربیات دوران دفاع مقدس در راستای عملیاتی کرددن گام دوم انقلاب استفاده کنند.

وی به برگزاری کنگره 3536 شهید استان زنجان که در سال 1400 برگزار خواهد شد اشاره کرد و اظهار داشت: آرامش و آسایش امروز کشور، مدیون رشادت ها و فداکاری های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است و ضرورت دارد تمام فعالیت های گروه های جهادی به نام و یاد شهدا ثبت شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 987 گروه جهادی در استان فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد 256 گروه جهادی جغرافیا محور و 731 گروه جهادی نیز محله محور هستند.

فرهاد امندی با بیان اینکه نخستین جشنواره بسیج سازندگی استان با اهداف ترویج حرکت‌های جهادی در جامعه، ایجاد جذابیت برای جهادگران، استعدادیابی جهادگران و تجلیل از آثار جهادی با موفقیت برگزار شد، افزود: 116 نفر در مجموع با 436 اثر ارسالی در این جشنواره شرکت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد آثار ارسالی، 328 اثر عکس، 12 اثر مستند، 86 اثر کلیپ، 2 اثر پوستر و 8 اثر ایده و تجربه از سوی شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره بسیج سازندگی و مجمع جهادگران استان ارسال شد که حسن ترخوانه، سیامک انصاری و حمید کریمی، آنها را داوری کردند.

در پایان این آیین از 48 نفر از خیرین، گروه های جهادی و کارآفرینان برتر استان، تجلیل شد.

*س_برچسب‌ها_س*