جمعه 20 مهر 1403

بقاع متبرکه همدان با محدودیت‌های ویژه پذیرای زائران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بقاع متبرکه همدان با محدودیت‌های ویژه پذیرای زائران است

همدان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از بازگشایی امامزاده‌های استان از امروز / سه‌شنبه / خبر داد و گفت: 230 بقعه متبرکه با شرایط جدید و محدودیت‌های ویژه پذیرای زائران است.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بقاع متبرکه و امامزادگاه استان یک ساعت بعد از طلوع تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب پذیرای زائران و مجاوران است.

وی اضافه کرد: در این اماکن نماز جماعت اقامه نمی شود و از هرگونه تجمع افراد جلوگیری می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ورود افراد سالخورده، کودکان و بیمار را به بقاع ممنوع اعلام کرد و گفت: این گروه از افراد به هیچ وجه برای زیارت به این اماکن مراجعه نکنند زیرا از ورود آنها توسط خادمان جلوگیری می شود.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی خاطرنشان کرد: زائران باید چادر نماز، سجاده و کتاب دعا همراه داشته باشند و امکان استفاده از وسایل موجود در بقاع وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: براساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تمام اماکن مذهبی به طور مرتب و مستمر ضدعفونی می شود.

از مجموع بقاع استان همدان 10 بقعه شاخص و مقصد گردشگری مذهبی محسوب می شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور گفت: تاکنون 137 هزار و 724 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 34 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 451 رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی 2 هزار و 23 بیمار جدید در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 338 مورد بستری و هزار و 685 مورد (معادل 83 درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*