جمعه 14 اردیبهشت 1403

«بلک فرایدی» یا «جمعه سیاه» 2022 چه تاریخی است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
«بلک فرایدی» یا «جمعه سیاه» 2022 چه تاریخی است؟

یکی از روزهایی که می‌توان به خریدهای نصف قیمت و یا حتی پایین‌تر اختصاص داد، «بلک فرایدی» یا همان «جمعه سیاه» است که حتی اگر چیزی در مورد این روز نمی‌دانید؛ باز هم ممکن است برای یکبار نام آن را شنیده باشید.

همه ما موقع خرید هر محصولی تمایل داریم فروشگاهی پیدا کنیم که کالای مورد نظر ما را با تخفیف یا قیمتی پایین‌تر ارائه دهد و بعضا هم فروشندگانی هستند که به مناسبت‌های مختلف مانند حراج آخر فصل، حراج یلدایی، حراج شب عید و... محصولات خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: حمله مسافران ایرانی به این شهر ترکیه همزمان با جمعه سیاه

یکی از روزهایی که می‌توان به خریدهای نصف قیمت و یا حتی پایین‌تر اختصاص داد، بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه است که حتی اگر چیزی در مورد این روز نمی‌دانید؛ باز هم ممکن است برای یکبار نام آن را شنیده باشید.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه به آخرین جمعه ماه نوامبر گفته می‌شود که شروع کننده آن فروشندگان آمریکا بودند اما رفته رفته به بیشتر کشورها و یا شاید تمام دنیا؛ همچنین ایران راه یافته است و شما هم می‌توانید این روز را برای خرید محصولات مورد نیازتان در نظر داشته باشید.

بلک فرایدی امسال (2022) در تاریخ جمعه 25 نوامبر برابر با 4 آذر برگزار می‌گردد.

روز Black Friday در کشورهایی نظیر آمریکا و... فروشندگان محصولات خود را با بیشترین تخفیف به حراج می‌گذارند اما نه اینکه فکر کنید این محصولات، کالاهایی قدیمی هستند. حتی در بین جدیدترین محصولاتی که اخیرا به بازار راه یافته‌اند هم می‌توانید کالاهایی با تخفیف پیدا کنید.

اما از آنجایی که بهترین تخفیف‌ها را سایت‌های فروشگاهی خارج از کشور مانندamazon،Ebay Aliexpress و... ارائه می‌دهند، احتمالا شما نا امید شده و این روز را جدی نمی‌گیرید چرا که خرید از سایت‌های خارجی برای همه افراد ممکن نیست. اما باید بگوییم شما هم می‌توانید به راحتی خرید از آمازون یا هر سایت خارجی دیگری را انجام دهید.

نحوه خرید از آمازون در بلک فرایدی

برای خرید از سایت‌های خارجی به یک آدرس در کشور خارجی برای تحویل کالا و به یک کارت پرداخت ارزی مانند مستر کارت یا ویزا کارت برای پرداخت هزینه خرید محصول احتیاج دارید که قطعا این دو مورد در دسترس همه نیست و همین دو مورد برای صرف نظر کردن شما از خرید در بلک فرایدی از خارج کافی است.

با پیشرفت در دنیای تجارت الکترونیک، شما می‌توانید در هر نقطه از ایران که هستید به راحتی و تنها با چند کلیک به کمک گوشی موبایل یا سیستم کامپیوتری خود، از سایت‌های خارجی خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

برای این کار ابتدا وارد سایت چارسوق (charsooq) شده و با شماره موبایلتان، یک حساب کاربری بسازید، سپس کالای مورد نظر خود را از سایت‌های خارجی که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد، پیدا کرده و لینک آن یا به عبارتی آدرس اینترنتی محصول را کپی نمایید.

در مرحله بعد به حساب کاربری خود در سایت چارسوق بازگشته و لینک کپی شده را در قسمت ثبت سفارش درج نمایید و دکمه ثبت را انتخاب کنید؛ به همین راحتی!

پس از آن که سفارش شما توسط کارشناسان چارسوق بررسی شد، یک پیش فاکتور صادر می‌گردد که شما می‌توانید مبلغ تعیین شده را به صورت ریالی و از طریق درگاه پرداخت آنلاین، بپردازید. از اینجا به بعد تمامی روال خرید از فروشنده خارجی، پرداخت ارزی، تحویل کالا در آدرس خارجی و حمل آن به ایران بر عهده چارسوق می‌باشد و شما پس از گذشت تعداد روزهای تعیین شده در پنل کاربری خود، محصولتان را در ایران و درب منزل تحویل می‌گیرید.

برخی از سایت‌های خارجی معتبر برای خرید از خارج به شرح زیر می‌باشند:

آمازون آمریکا: amazon.com

آمازون امارات: amazon.ae

آمازون ترکیه: Amazon.com.tr

ایبی: Ebay.com

اپل استور: apple.com

گوگل استور: store.google.com

علی اکسپرس: Aliexpress.com

تعداد این سایت‌ها بسیار زیاد بوده که می‌توانید در اینستاگرام چارسوق، آنها را مشاهده نمایید.

چه زمانی از سایت‌های خارجی خرید کنیم؟

خرید از خارج و سایت‌های خارجی به کمک چارسوق فقط مختص روز بلک فرایدی 1401 نیست. اگر محصولی می‌خواهید که در ایران یافت نمی‌شود یا بابت اصل بودن آن نگران هستید، بهترین کار خرید مستقیم از سایت‌های خارجی است.

برای خرید در Black Friday با توجه به اینکه موجودی محصولات به سرعت تمام می‌شوند و یا ممکن است میزان تخفیفات تغییر یابند، بهتر است از چند روز قبل از شروع جمعه سیاه یا بلک فرایدی، محصولاتی که می‌خواهید را پیدا کرده و لینک آنها را آماده نگه دارید تا با شروع زمان تخیفات بتوانید سریع ثبت سفارش کنید.

از آنجایی که این رویداد تخفیفی بزرگ در روز جمعه برگزار می‌شود، چارسوق در روز جمعه از ساعت 8 صبح در شرکت فعال بوده و تمامی پیش فاکتورها و خریدهای شما به سرعت انجام می‌شوند؛ از این رو نگران از دست دادن تخفیف نباشید.

همچنین با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی چارسوق می‌توانید از جدیدترین اطلاعات در مورد بلک فرایدی، محصولات تخفیف دار و... در اولین فرصت مطلع شوید.

هم اکنون دیگران می خوانند 5 آذر 1401 - 14:29

بیشتر بخوانید

«بلک فرایدی» یا «جمعه سیاه» 2022 چه تاریخی است؟ 2