یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بنغازی

بنغازی

وب‌گاه عصر ایران

بی‌نظیر بوتو به شال خود بسنده نکرد در حالی که اکنون شال برای تعریف حداقلی حجاب زنان در ایران نه تنها برای میهمانان خارجی که درباره دختران جوان هم کفایت می‌کند و کل تهدیدات هر روزه به خاطر همین است و دیگر خبری از اصرار بر حجاب برتر نیست.

خبرگزاری تسنیم

نویسندگان این متن‌ها که از نظام‌های اعتقادی و بسترهای فرهنگی گوناگونی می‌آیند از افکار، ایده‌ها، خیال‌پردازی‌ها و خاطرات‌شان می‌گویند تا پیچیدگی تجربه زیستن میان دو زبان و چالش‌های زندگی در بیش از یک چشم‌انداز سیاسی و فرهنگی را به تصویر بکشند.

وب‌گاه مشرق نیوز

برای برخی افراد بزهکار در جامعه ما؛ گویا ارتکاب به جرم، آسان و به صرفه شده است. و این همت مقامات قضایی را می‌طلبد که با نظارت و تدوین و بازنگری؛ کاری کنند که انجام هیچ جرمی آسان نباشد.

وب‌گاه عصر ایران

مقاله «ایرانیان نژاد‌پرست نیستند» بازتاب فراوان داشت و بعد از آن بحث بر سر کلمه «خوزستان» درگرفت. چون این مباحثه نه میان دو شخص بلکه دو طیف فکری است و همچنان حاوی اشارات تازه در نوشته ها و جوابیه هاست این نقد نیز منعکس می‌شود...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پهپادهای ناشناس پایگاه هوایی الخروبه (150 کیلومتری جنوب شرق بنغازی) را که در آن تعدادی از نیروهای واگنر مستقر هستند، بمباران کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پهپادهای ناشناس پایگاه هوایی الخروبه (150 کیلومتری جنوب شرق بنغازی) را که در آن تعدادی از نیروهای واگنر مستقر هستند، بمباران کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزهای پایانی آبان‌ماه سال قبل بود که مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون از چهره‌های اصلی اپوزیسیون، با حضور در کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفکس کانادا، خواهان منطقه پرواز ممنوع کردستان ایران شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بشار اسد از بحران و جنگ داخلی سوریه عبور کرد. بحران و جنگ داخلی که از مطالبه اصلاحات، اعتراضات سیاسی و راهپیمایی مسالمت آمیز شروع شد و به مخالفت مسلحانه و ظهور گروه های مخالفان مسلح، گروه های مسلح، تروریستی، داعشی و القاعده ای رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بشار اسد از بحران و جنگ داخلی عبور کرد و در قدرت باقی ماند. بحرانی که نیم میلیون کشته برجای گذاشت؛ 7 میلیون آواره و پناهجو برجای گذاشت؛ سوریه را نابود کرد اما بشار اسد باقی ماند و بعد از 12 سال در نشست اتحادیه عرب شرکت کرد.

وب‌گاه عصر ایران

مشت آهنین پادشاه بحرین علیه معترضان جواب داد و با بر جای ماندن کشته و زخمی و زندانیان سیاسی و شکنجه، اعتراضات تمام شد و او در قدرت ماند و در نشست جدید اتحادیه عرب هم حاضر شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

تسویه‌حساب‌های درون تشکیلاتی ضد انقلاب شباهت به حذف‌های سیاسی در دهه 50 و 60 شمسی توسط منافقین دارد. در بین سال‌های 51 تا 53 گروهک منافقین به دلیل شکست استراتژی مبارزه مسلحانه دست به حذف مخالفانش زد!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بایدن گفت: من به تعهد فوق‌العاده کارکنان سفارتمان افتخار می‌کنم که وظایف خود را حرفه‌ای و با شجاعت انجام دادند. من از مهارت بی‌بدیل سربازانمان که با موفقیت آنها را به مکان امنی بردند سپاسگزارم.

خبرگزاری تسنیم

زنان در جنگ تصویر بلندی در سینمای ایران و جهان دارد اما عموما به روایت آنان در پشت خطوط جبهه می‌پردازد تا خطوط مقدم. اما در دسته دختران تصویر زنانی همراه با اسلحه برای دفاع از سرزمین را می بینیم که در این مسیر به شهادت می‌رسند.

خبرگزاری دانشجو

زهرا مهدوی کارشناس روابط بین‌الملل طی یادداشتی که متن آن در اختیار خبرگزاری دانشجو قرار گرفت نوشت: 9 سال پس از سرنگونی معمر قذافی در سال 2014 میلادی، این کشور کماکان آبستن حوادث گوناگون است. در طی چند سال اخیر این کشور درگیر نبرد‌های داخلی است. پیچیدگی روابط بازیگران داخلی و خارجی در لیبی؛ درک حوادث جاری در آن کشور را سخت کرده است. در این یادداشت می‌کوشیم تا با تشریح و معرفی بازیگران...

وب‌گاه مشرق نیوز

در کنفرانس هلفیکس علاوه بر حامد اسماعیلیون و مصی علینژاد افرادی چون جیسون رضاییان جاسوس هسته‌ای و نازنین افشین جم، نازنین بنیادی نیز حضورداشته‌اند.