دوشنبه 9 مهر 1403

بنیاد برکت بیش از 5 هزار شغل در شرق مازندران ایجاد کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بنیاد برکت بیش از 5 هزار شغل در شرق مازندران ایجاد کرد

ساری - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران با اعلام اینکه بنیاد برکت پنج هزارو 400 شغل در روستاها و مناطق کم برخورداراستان ایجاد کرده، گفت: امسال بنا است تا در برخی روستاهای قائمشهر 170 شغل ایجاد شود.

سید رضا هادیان روز یک شنبه در جلسه طرح سحاب شهرستان قائمشهر توانمندسازی مناطق محروم جامعه، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را از جمله اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد و افزود: طی 2 سال گذشته طرح سحاب در 6 شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

در طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی اجتماع محور سحاب با سرمایه گذاری بنیاد برکت متقاضیان پس از کسب شرایط لازم، برای دریافت تسهیلات بدون بهره با کارمزد 4 درصد از مبلغ 15 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان به بانک عامل معرفی می شوند.

وی با اعلام اینکه در طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی اجتماع محور سحاب اشتغال خرد روستائی در سطح روستاهای این استان اجرایی می شود، گفت: بیشتر اشتغال ها در حوزه های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی انجام می شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران با بیان اینکه طی سال های 97 و 98 در 6 شهرستان پنج هزار و 400 شغل با اعتباری نزدیک به 170 میلیارد تومان ایجاد شده است، افزود: در سال جاری شهرستان قائمشهر هم به مجموعه سحاب اضافه شده است تا شاهد اشتغال زایی در روستاهای این شهرستان هم باشیم.

هادیان تعداد اشتغال زایی در برخی از روستاهای شهرستان قائمشهر را 170 شغل اعلام کرد و گفت که با حمایت مسئولین می توانیم اشتغال در روستاها و مناطق کم برخوردار این شهرستان را به 200 نفر ارتقاء دهیم.

وی در پایان متقاضیان برای دریافت تسهیلات این طرح را افراد بیکار تحصیل کرده، خانم های بی سرپرست و بدسرپرست، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اعلام کرد.

در قالب این طرح، افراد آموزش می‌بینند که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای، چه فعالیت‌هایی داشته باشند و سپس، از آن‌ها حمایت می‌شود. برای این منظور، تسهیلگرانی پیش‌بینی‌شده‌اند که به متقاضیان آموزش می‌دهند، سیستم بانکی را تسهیل و نهاده‌های کسب‌وکار را برایشان فراهم می‌کنند. در طرح سحاب، وام به‌شکل مستقیم به خود متقاضی ارائه نمی‌شود، بلکه در اختیار پشتیبان قرار می‌گیرد تا نهاده‌ها را خریداری کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهد و ضمن آموزش، خرید کالایشان را هم تضمین کند.

*س_برچسب‌ها_س*