سه‌شنبه 10 مهر 1403

بهترین گلزن فوتبال آسیا اوست / گندوز قربانی شماره 212 قاتل صرب

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بهترین گلزن فوتبال آسیا اوست / گندوز قربانی شماره 212 قاتل صرب

دراگان چران احتمالا یکی از کارآمدترین بازیکنانی است که توسط تیمهای آسیایی به خدمت گرفته شدند.

به گزارش "ورزش سه"، دراگان چران زودتر از بازیکنان بزرگ اروپایی به عربستان رفت اما تیم هاجر و لیگ حرفه‌ای سعودی قدر او را ندانستند و این بازیکن ترجیح داد یک فصل در مقدونیه بازی کند و سپس پیشنهاد حضور در لیگ ازبکستان را بپذیرد و به تیم نسف قارشی ملحق شود.

سه فصل بازی در نسف قارشی 48 گل برای این بازیکن را در پی داشت تا بزرگترین باشگاه ازبکستان، بدون یک لحظه تردید به سراغ او برود. پاختاکور در سال 2018 چران را به خدمت گرفت، زمانی که او 29 ساله بود اما کسی فکرش را نمی‌کرد که این بازیکن 7 فصل متوالی در ترکیب پاختاکور در سطح اول ازبکستان بگذراند و مهاجم اول این تیم باشد.

او که بارها نامش به عنوان گزینه خرید تیمهای ایرانی هم مطرح شده، بعد از پیشنهادات اغواگرایانه پاختاکور، زندگی خود در ازبکستان را تمدید کرده و آنقدری که با پیراهن تیمهای ازبک دیده شده که بسیاری تصور کنند ملیت او ازبکستانی است.

اما در واقع چران مهاجمی صربستانی است که هرگز به تیم ملی کشورش دعوت نشده و در قامت یک بازیکن بین المللی، به کشورهای مختلف رفته تا به عنوان فوتبالیستی پردرآمد دروازه تیمها را بگشاید.

شاید آمار دراگان چران برایتان جالب باشد؛ او در 405 بازی باشگاهی 212 گل به ثمر رسانده که 171 گل آن با پیراهن تیمهای ازبک بوده است.

امروز هدف او، پرسپولیس بود و چهار سال پیش، این استقلال بود که قربانی شم گلزنی این مهاجم شد. چران این بار با یک شوت دیدنی، ضربه ای که نظیرش را بارها از او دیده بودیم، دروازه پرسپولیس را گشود و دو امتیاز مهم را از پرسپولیس که احتمالا رقیب پاختاکور برای صعود خواهد بود، ربود و یک امتیاز به حساب تیمش واریز کرد.

چران در لیگ قهرمانان 2020 نیز با گلی که به دروازه استقلال وارد کرد، این تیم را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نگه داشت و اجازه پیشروی به آبی‌ها نداد. او حالا یک تقابل دیگر با استقلال خواهد داشت و پاختاکور به ساق او برای درخشش در مقابل دیگر تیم ایرانی هم چشم بسته است.

بهترین گلزن فوتبال آسیا اوست / گندوز قربانی شماره 212 قاتل صرب 2