یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:‌به باور بسیاری از متخصصان، دیدگاه عمومی درباره دندان عقل به‌هیچ‌وجه عاقلانه نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:‌بر اساس یک آزمایش تازه، داروی تزریقی «سماگلوتید» که برای مقابله با چاقی طراحی شده است، می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در افراد، بدون توجه به میزان وزنی که در حین مصرف دارو کم می‌کنند، کاهش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استرس و اضطراب واکنش‌های طبیعی انسان به موقعیت‌های تهدیدآمیز یا نگران‌کننده هستند که با آماده کردن بدن برای مقابله با خطر، ما را ایمن نگه می‌دارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

پوکی استخوان وضعیتی است که استخوان‌ها قدرت خود را از دست می‌دهند و احتمال شکستگی بیشتر می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی از غذاهای فوق فرآوری شده می خورند نسبت به افرادی که عمدتاً از غذاهای تولید شده صنعتی اجتناب می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

وب‌گاه گسترش

در جلسه علنی مجلس، روز گذشته لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری توسط نمایندگان تصویب شد. طبق این لایحه، ساعات کاری کارمندان و کارکنان دولت به 40 ساعت کاهش می‌یابد. همچنین، طبق این لایحه، کارمندان دولت در روزهای جمعه و شنبه تعطیل خواهند بود، با این حال برای تثبیت این تغییرات، نیاز به تأیید شورای نگهبان وجود دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داده‌های پژوهشی نشان می‌دهد غذاهای فوق‌فرآوری‌شده می‌توانند عمر را کوتاه کنند.

وب‌گاه 55 آنلاین

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، برای انجام معالجات به خارج از کشور سفر کرد. این موضوع انتقاد دکتر وهاب زاده، مشاور سابق وزیر بهداشت، را به دنبال داشت.

وب‌گاه فرارو

شکلات در راس هرم ولع غذایی قرار دارد. مواد غذایی سرشار از قند و چربی مانند شکلات مواد غذایی‌ای هستند که معمولا هوس انگیز هستند، زیرا هورمون‌های حس خوب مانند دوپامین و سروتونین را تحریک می‌کنند. به همین دلیل است که ما اغلب زمانی که احساس استرس یا ناراحتی می‌کنیم به سراغ شکلات می‌رویم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دستیار سیاست خارجی کرملین خبر داد کخ مذاکرات بین رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور چین بسیار مثبت بوده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

خبرها حاکی از آن است که مولوی عبدالحمید برای معالجه به ترکیه سفر کرده است. مولوی عبدالحمید به ترکیه رفت دفتر مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز چهارشنبه 26 اردیبهشت از سفر استعلاجی و عدم حضور او در زاهدن خبر داد.

وب‌گاه گسترش

وزیر راه درباره معافیت مالیاتی برای اجاره مسکن اظهارات کرد. او گفت: اگر موجر با مستاجر قراردادی به مدت 2 تا 3 سال منعقد کند، درصد معافیت مالیات بر اجاره به ترتیب 70 و 100 درصد خواهد بود. در یک گفت‌وگوی ویژه در شبکه خبری، موضوع ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها مورد بررسی قرار گرفت و آقای نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و آقای سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی به...

وب‌گاه عرشه آنلاین

ورزش برای حفظ تناسب اندام و تامین انرژی در طول روز بسیار مهم است. با این حال، اهمیت تغذیه برای بازسازی و ریکاوری عضلات پس از ورزش نیز کمتر از خود ورزش نیست. به گزارش عرشه آنلاین؛ «یاسمین کاراچی والا» کارشناس تناسب اندام پیلاتس درباره «اهمیت تغذیه برای بازسازی عضلات پس از ورزش» در تایمز آف ایندیا نوشته است: معتقدم یک رژیم غذایی مغذی کلید حفظ سلامتی است. توصیه من همیشه حفظ یک رژیم غذایی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تورم مصرف‌کننده CPI بیش‌تر به تورمی اشاره دارد که هزینه روزمره مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از طرفی، ممکن است به دلیل برخی سیاست‌ها مثل قیمت‌گذاری دستوری این شاخص از دقت کافی برخوردار نباشد.

وب‌گاه گسترش

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت برای اولین بار مجاز است سقف اجاره‌بها را تعیین کند. به‌عنوان مثال، اگر نرخ تورم در یک استان بیشتر از 30 درصد باشد، شورای مسکن می‌تواند با توجه به نرخ تورم، سقف اجاره را افزایش دهد، به طوری که افزایش اجاره بین 50 تا 100 درصد نسبت به نرخ تورم انجام شود.