جمعه 21 اردیبهشت 1403

بهره‌برداری از هزار و 500 هکتار از کمربند سبز پایتخت؛ امروز

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بهره‌برداری از هزار و 500 هکتار از کمربند سبز پایتخت؛ امروز

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: امروز هزار و 500 هکتار از کمربند سبز پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد.

علی محمد مختاری با بیان اینکه امروز هزار و 500 هکتار در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بنابر دستور شهردار تهران هزار و 250 هکتار توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه هزار و 500 هکتار در 11 نقطه شهر تهران و مناطق حاشیه‌ای اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در طول 6 ماه روزانه بیش از هزار و 400 نفر از نیرو‌های کارگر فضای سبز توسعه جنگل کاری را انجام داده‌اند.

وی با اعلام اینکه برای توسعه و اجرای این هزار و 500 هکتار 150 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود، یادآور شد: با بهره‌برداری که امروز صورت می‌گیرد، از طرح 50 هزار هکتاری کمربند سبز تهران 46 هزار و 600 هکتار اجرایی می‌شود.

مختاری همچنین تصریح کرد: بر اساس دستور شهردار تهران در سال آینده 2 هزار هکتار توسعه جنگل‌کاری در دستور کار قرار دارد و برنامه ما این است که تا پایان سال 1403 طرح 50 هزار هکتاری به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توزیع 100 هزار نهال بین شهروندان تهرانی در طول هفته درختکاری خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه 137 درخواست خود را ثبت و نهال مورد نظر را از طریق 123 ناحیه شهرداری تهران دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نهال‌های توزیعی در 2 گونه مثمر و غیرمثمر پیش بینی شده است، گفت: تعداد گونه‌های مثمر بیشتر بوده و 10 گونه شامل انواع میوه‌ها در نظر گرفته شده که برای کاشت در منازل شهروندان اهدا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری