دوشنبه 16 مهر 1403

بهزیستی زنجان در زمینه اقدامات پیشگیرانه کرونا موفق عمل کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهزیستی زنجان در زمینه اقدامات پیشگیرانه کرونا موفق عمل کرده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: زنجان از جمله مراکز پیشرو در زمینه پیشگیری از ابتلای جامعه هدف بهزیستی به کرونا است که خوشبختانه با اقدامات و تمهیدات لازم تاکنون موردی از ابتلای افراد تحت پوشش به ویژه سالمندان به این بیماری گزارش نشده است.

فتح الله حقیقی روز سه شنبه درمراسم افتتاح پروژه‌های بهزیستی شهرستانهای طارم و خدابنده افزود: این موضوع نشان می‌دهد جامعه هدف تحت پوشش، دستورالعمل‌های بهداشتی فردی و حتی فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت می‌کنند و از طرفی نیز مدیریت مناسب و خوب دست اندرکاران بهزیستی استان مانع آلودگی‌های احتمالی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر با توجه به سرعت شیوع بیماری کرونا باید بیش از گذشته عموم مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: برخی ها تصور می کنند که ویروس کرونا در محل اقامت آنان وجود ندارد، در حالیکه این ویروس همواره در حال چرخش بوده، رفتار متفاوتی را از خود از بروز می دهد که علاوه بر گسترش آن در سطح کشور، جهان را نیز تحت سیطره خود درآورده است.

استاندار زنجان اظهار داشت: ویروس در همه جا وجود دارد که در این خصوص با مدیریت هدفمند می توان عوارض ناشی از آن را به حداقل رساند و این مساله باید همچنان برای گروه‌های هدف بهزیستی با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی افزود: واقعیت امر این است که تاکنون برای این نوع ویروس نه درمان و نه واکسن خاصی وجود ندارد و بر این مبنا بزرگترین رسالت همگان آموزش، عمل به آن، رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که این مهم باید با شدت و جدیت بیشتری نظارت و پیگیری شود.

استاندار زنجان ادامه داد: ویروس کرونا مردم جامعه را بیش از گذشته به استفاده از فضاهای مجازی و الکترونیکی سوق داده که این وضعیت در برنامه های استانی نیز مشهود است و در این میان هر دستگاه اجرایی بتواند چنین خدماتی ارائه کند گامی در مبارزه با این بیماری برداشته است.

وی اضافه کرد: هر چند بهره گیری از فضای مجازی در ایام کرونایی افزایش یافته اما این مهم حتی پس از پایان این بیماری نیز باید به عنوان آغازی برای تداوم این مسیر و با ارتقای زیرساخت های خدمت رسانی به شیوه الکترونیکی مد نظر باشد.

حقیقی ادامه داد: با واگذاری 15 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی، استان نسبت به تعهدات خود عمل کرده است که امیدواریم تا پایان سال نیز اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن به ویژه در بخش حمایتی افزود: در این خصوص به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام شده که یکی از جلسات آتی به موضوع تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد که این مهم با هدف خدمات رسانی بهینه است.

وی به افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: تلاش می شود این مهم در سال جاری تحقق یابد و بارها اعلام شده این استان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند به عنوان پایلوت کشوری اقداماتی انجام دهد.

حقیقی ادامه داد: مجموع معتادان استان نسبت به استان های دیگر کمتر است که می توان با مدیریت مناسب به ویژه با راه اندازی مرکز بازتوانی معتادان برنامه های بهتری را در این زمینه ارائه کرد.

وی تشکیل شورای مشارکت‌های بهزیستی را اقدام خوب عنوان کرد و گفت: معاون سیاسی و امنیتی استان نیز نسبت به تشکیل شورای سالمندان اقدام کند و در این خصوص برنامه های کوتاه مدت، هدفمند و نقشه راه ارائه شود.

حقیقی افزود: با حضور یک معلول به عنوان نماینده بهزیستی در هیات اندیشه ورز، مسائل و مشکلات این قشر با ارائه راهکارهای مناسب حل و فصل می‌شود.

این مسؤول، با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی موجب شده فعالیت ها و حتی بازدیدها میدانی نسبت به گذشته متفاوت تر باشد، افزود: فعالیت در بهزیستی سختی ها و مشقت‌های خود را دارد چرا که آنها دلسوزانه، خالصانه و با عشق و علاقه فراوان در راستای خدمات رسانی بهینه تلاش می کنند.

وی همکاری و مشارکت خیرین را در پیشبرد برنامه ها و اهداف بهزیستی مهم عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش ویروس کرونا مانع حضور عینی و تقدیر از خیران این عرصه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*