جمعه 31 فروردین 1403

به بهانه کسب اولین جام تیم نوپا / لایپزیش الگوی توسعه در فوتبال آلمان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
به بهانه کسب اولین جام تیم نوپا / لایپزیش الگوی توسعه در فوتبال آلمان

لایپزیش با قهرمانی در جام حذفی آلمان شانس کسب افتخار بزرگی را به دست آورد.

به گزارش "ورزش سه"، لایپزیش شب گذشته در دیدار فینال جام حذفی آلمان برابر فرایبورگ قرار گرفت و موفق شد در ضربات پنالتی برابر این تیم به پیروزی رسیده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. دو تیم در وقت قانونی این بازی به تساوی 1-1 رسیدند تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان باشد و این لایپزیش بود که موفق شد با نتیجه 2-4 در این ضربات به پیروزی رسیده و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پس از پایان این بازی و در حالی که لایپزیش آماده برگزاری جشن بود و تیم فرایبورگ در غم و ناراحتی فرو رفته بود، ناگهان اتفاقی رخ داد که به همه یادآوری کرد که موارد مهم‌تری از برد و باخت در فوتبال هم وجود دارد. یکی از هواداران از روی سکوها به زمین افتاد و همین باعث شد که نیروهای پزشکی سریعا خود را به او برسانند و اقدامات لازم را انجام دهند تا آمبولانس این فرد را به بیمارستان منتقل کند. تصاویر این اتفاق یادآور حادثه دراماتیکی بود که تابستان گذشته برای کریستین اریکسن، بازیکن تیم ملی دانمارک، در جریان دیدار این تیم برابر فنلاند در جام ملت‌های اروپا رخ داد.

هراس هزاران نفر از هواداران حاضر در این ورزشگاه و اتفاقاتی که پشت پرده تیره در حال انجام بود در نهایت پایان خوشی داشت. گوینده ورزشگاه اعلام کرد که این فرد به شرایط خوبی برگشته و تماشاگران همگی شروع به دست زدن کردند و پس از آن مراسم جشن قهرمانی و اهدای جام شروع شد. در دقایق طولانی از این هفتاد و نهمین فینال جام حذفی به نظر می‌رسید که فرایبورگ قرار است اولین جام مهم در تاریخ این باشگاه را به دست آورده و لایپزیش سومین ناکامی در فینال را پس از سال‌های 2019 و 2021 به تاریخش اضافه خواهد کرد. اما هیجان و جذابیت در ادامه به اوج خودش رسید. لایپزیش دقایقی طولانی را 10 نفره بازی کرد اما توانست بار دیگر به این رقابت برگردد، بازی را به تساوی بکشاند و کاری کند که ضربات پنالتی تعیین کننده برنده بازی باشد. فرایبورگ در این ضربات به هیچ وجه خوش شانس نبود تا لایپزیش در روندی که پیش گرفته بود موفق شود. سیزده سال پس از تاسیس این باشگاه، لایپزیش حالا موفق شده اولین جام مهم در تاریخش را به دست آورد. به نظر می‌رسد که این پروژه که از ابتدا بسیار جنجالی بود توانسته به لطف کمک‌های مالی از شرکت نوشیدنی انرژی زای اتریشی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

با این حال، چند سال اخیر ثابت کرده که مدیران ردبول هزینه‌هایی درست و عاقلانه در اکثر موارد داشته‌اند و فلسفه به کارگیری و استفاده از بازیکنان حرفه‌ای و جوان را به خوبی رعایت کرده‌اند. کریستوفر انکونکو یکی از مثال‌های مهم در این زمینه است، بازیکنی که سه سال پیش با 13 میلیون یورو از پی اس جی به این تیم ملحق شد و از آن زمان تا به حال هر سال با افزایش قیمت قابل توجهی در بازار نقل و انتقالات مواجه شده است. کسب این عنوان قهرمانی اتفاقی مهم و رکوردی تاریخی برای لایپزیش به حساب می‌آید و نشانگر دوران اوج بسیاری از بازیکنان این باشگاه است. با حضور پیتر گولاچی، لوکاس کلوسترمان، ویلی اوربان، مارسل هالستنبرگ و امیل فورسبرگ، پنج بازیکن در ترکیب اصلی لایپزیش حضور دارند که بیش از هفت سال است در این تیم توپ زده‌اند. آنها با هم از لیگ دسته دوم تا لیگ قهرمانان رفتند. این موضوع درباره یوسف پولسن که قدیمی‌ترین بازیکن لایپزیش است نیز صدق می‌کند. فرایبورگ پس از یک نیمه جسورانه به شگفتی‌آفرینی نزدیک بود اما این تیم نتوانست از شانسی که با لایپزیش یار بود بهره‌مند شود. با این حال آنها باید خودشان را مقصر بدانند که نتوانستند از فرصت‌های متعددی که به دست آوردند استفاده کرده و با توجه به اخراج بازیکن حریف از این تیم پیش بیفتند. منبع: کیکر

به بهانه کسب اولین جام تیم نوپا / لایپزیش الگوی توسعه در فوتبال آلمان 2
به بهانه کسب اولین جام تیم نوپا / لایپزیش الگوی توسعه در فوتبال آلمان 3