چهارشنبه 18 مهر 1403

بوکان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بوکان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیرند، گفت: وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا قرمز است و اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

لقمان خسروپور روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در بوکان افزود: هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی تهدیدی علیه بهداشت و سلامت شهرستان و ممنوع است و در صورت تخلف، برخورد خواهدشد.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش تعداد بیماران و وضعیت قرمز شهرستان، اماکن دارای خطر بالا همچون تالارهای عروسی، استخر، سونا، مهدهای کودک‌، قلیان سراها تا اطلاع ثانوی کماکان تعطیل خواهند بود.

وی اضافه کرد: در طی روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان هستیم که مهمترین دلیل آن نیز عدم رعایت نکات بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان است.

وی گفت: اصناف و واحدهای تولیدی نیز باید با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند، در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: نظارت‌ها تشدید و گشت سلامت به صورت فعال در سطح شهر حضور خواهد داشت و اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بدون استثنا پلمب خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در این مراسم با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا افزایش یافته است، گفت: علت افزایش تعداد بیماران به دلیل افزایش تست بیشتر از مراجعه کنندگان بوده است.

محمد عباسی افزود: ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه هنوز درمانی قطعی و یا واکسنی دارد و لازم است فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی توسط افراد جامعه رعایت و از هرگونه تجمعات انسانی جلوگیری شود.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*